Στην άμεσα μεταπολεμική περίοδο δύο από τα υπόστεγα της Λέρου μεταφέρθηκαν αποσυναρμολογημένα στην ηπειρωτική Ελλάδα, από τα οποία το ένα στήθηκε στην Δεκέλεια και το άλλο στην Ελευσίνα.
Τα υπόστεγα αυτά αποτελούν αξιομνημόνευτα μνημεία της τεχνολογίας αεροπορικών κατασκευών.
Curtiss SB2C-5 Helldiver
|
Curtiss SB2C-5 Helldiver s/n 83321 |
Αεροσκάφος Curtiss SB2C-5 Helldiver Κατασκευής εργοστασίου Curtis με έτος κατασκευής 1944, και αριθμό Σειράς 83321. Παρελήφθη από τα αποθέματα του Αμερικανικού Ναυτικού (US NAVY) και είναι το ένα από τα δύο αεροσκάφη που έφτασαν πρώτα στην Ελλάδα στα μέσα Ιουλίου του 1947 και το οποίο χρησιμοποιήθηκε άμεσα στην εκπαίδευση των χειριστών.
Ο τύπος χρησιμοποιήθηκε από την 336 Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού και απεσύρθη από υπηρεσία το 1954. Το αεροσκάφος φέρει κινητήρα Wright Cyclone 14 R-2600-20 1900 hp. Στην Ελλάδα τα πρώτα Helldiver φτάνουν ως αμερικάνικη βοήθεια την άνοιξη του 1949. Εξοπλίζουν την 336 ΜΕΒ και χρησιμοποιούνται στις τελευταίες μάχες των εχθροπραξιών της περιόδου 1947-1949.
Το Helldiver του Μ/ΠΑ προέρχεται από το Πολεμικό Μουσείο και αποκαταστάθηκε με την σημερινή του μορφή το Νοέμβριο του 1997. Πρόκειται για πολύ σπάνιο τύπο αεροσκάφους καθώς πιστεύεται ότι έχουν διασωθεί 5 Helldiver σε όλο τον κόσμο, διασκορπισμένα σε όλο τον πλανήτη (ΗΠΑ, Γαλλία, Ταϊλάνδη).
North American T-6G Texan
|
T-6G Texan 49-3424 |
Αεροσκάφος AT-6D Texan κατασκευής εργοστασίου North American με έτος κατασκευής 1942 με αριθμό Σειράς 42-3927. Ανακατασκευάστηκε το 1949 σε T-6G με αριθμό Σειράς 49-3424 και αριθμό κατασκευής 168-548. Παρελήφθη από την USAF μέσο MDAP 25 Απριλίου 1958 και απεσύρθη από υπηρεσία το 1969. Από τo 1983 έως το 1992 το α/φος βρίσκονταν στη Σχολή Πολέμου Αεροπορίας (ΣΠΑ). Το Μάρτιο του 1993 δόθηκε στο Μουσείο ΠΑ όπου και εκτίθεται έως σήμερα. Το α/φος φέρει κινητήρα Pratt & Whitney R-1830 με αριθμό Σειράς 104513.
Η Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποίησε πολλές παραλλαγές α/φών Τ-6 βρετανικής και αμερικανικής προέλευσης. Έλληνες πιλότοι εκπαιδεύτηκαν σε βρετανικά Harvard Mk.I σε σχολές της Ροδεσίας κατά τη διάρκεια του Β΄ Π.Π.. Μετά το 1946 παραλήφθηκαν βρετανικά Harvard Mk.IΙ a/b, Mk.III καθώς και αμερικανικά Τ-6D/G. Από το 1947 μέχρι το 1969 (χρονολογία απόσυρσής του) το Τ-6D/G χρησιμοποιήθηκε ως κύριο εκπαιδευτικό της Σχολής Αεροπορίας η οποία είναι σήμερα γνωστή ως Σχολή Ικάρων.
De Havilland D.H. 82 Tiger Moth
|
DH-82A Tiger Moth s/n 49-3424 |
|
DH-82A Tiger Moth s/n 49-3424 |
Αεροσκάφος DH-82A Tiger Moth Κατασκευής εργοστασίου De Havilland με έτος κατασκευής 1937, αριθμό Σειράς Τ6776 και αριθμό Κατασκευής 85063. Παρελήφθη από τη RAF και υπηρέτησε στις Μοίρες εκπαίδευσης 2EFTS, 6FIS, 2EFTS, 2FTS, στις 06/07/49 διατέθηκε στην 47MU μετά την απόσυρση του. Μεταβιβάστηκε στη ΕΒΑ και στις 30/08/49 μεταφέρθηκε στο λιμάνι του Liverpool όπου φορτώθηκε στο πλοίο SS Corinthian το οποίο απέπλευσε στις 03/09/49 και ήρθε στην Ελλάδα στις 15/09/49. Δόθηκε στη Σχολή Αεροπορίας στο Τατόι. Ο τύπος απεσύρθη από υπηρεσία το 1954.
Το βρετανικής κατασκευής D.H. 82 Tiger Moth (πρώτη πτήση Οκτώβριος 1931) είναι ένα από τα πιο γνωστά εκπαιδευτικά αεροσκάφη. Υπήρξε μέσο πρώτης επαφής με την Αεροπορία για χιλιάδες χειριστές σε όλη την υδρόγειο.
Κατά τη διάρκεια του Β΄ Π.Π αναδείχθηκε στο κατεξοχήν εκπαιδευτικό του μεγαλόπνοου μαζικού εκπαιδευτικού σχεδίου των Συμμάχων.
Bristol Blenheim Mk.IVF
|
Blenheim Mk.IVF, L9044 |
|
Blenheim Mk.IVF, L9044 |
Αεροσκάφος Blenheim Mk.IVF κατασκευής εργοστασίου Bristol, και έτος κατασκευής 1940, με αριθμό Σειράς L9044 και αριθμό κατασκευής R2/22140. Το Αεροσκάφος ανήκε στη RAF, 203 Μοίρα καταρρίφθηκε στις 28 Απριλίου 1941, όταν κατά τη διάρκεια αποστολής προστασίας πλοίων που παραλάμβαναν υποχωρούντα Βρετανικά στρατεύματα στην περιοχή Πόρτο Ράφτη, Αττικής χτυπήθηκε από φίλια Α/Α των πλοίων με αποτέλεσμα να χάσει τον ένα κινητήρα. Το πλήρωμα προσπάθησε να επιστρέψει στη βάση του στην Κρήτη όμως δεν τα κατάφεραν και αναγκάστηκαν να προσθαλασσωθούν 6 μίλια ΒΑ του Ρεθύμνου.
Λόγω της ιστορικής σημασίας του τύπου αλλά και του προσιτού βάθους αποφασίστηκε από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας η ανέλκυση του αεροσκάφους με σκοπό να μεταφερθεί στο Μουσείο Αεροπορίας. Τον Νοέμβριο του 1993 εντοπίστηκε ανοιχτά του Ρεθύμνου σε βάθος 18 μέτρων το ναυάγιο του Blenheim Mk. IVF L9044, ύστερα από υπόδειξη του ερασιτέχνη ψαροντουφεκά Σπύρου Παπακαστρίτσιου. Όπως διαπιστώθηκε από προκαταρκτικές υποβρύχιες έρευνες της ΜΑΚ το αεροσκάφος βρισκόταν σε εξαιρετική κατάσταση διατήρησης. Αν παραβλέψει κανείς τους σπασμένους υαλοπίνακες όλη η δομή του αεροσκάφους ήταν ουσιαστικά άθικτη. Η όλη επιχείρηση διεκπεραιώθηκε σε δύο φάσεις.
Το Σεπτέμβριο του 1995 το αεροσκάφος ανελκύσθηκε απ’ το βυθό και ρυμουλκήθηκε στα αβαθή ύδατα του λιμανιού του Ρεθύμνου απ’ όπου ανασύρθηκε με γερανό τον Ιούλιο του 1996. Το α/φος μεταφέρθηκε στο Μουσείο Π.Α. όπου αποσυναρμολογήθηκε και ξεκίνησε σταδιακά ο καθαρισμός του, μια διαδικασία που κράτησε μέχρι το 1998. Το α/φος συναρμολογήθηκε και τοποθετήθηκε σε σταθερή βάση όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα. Το τριμελές πλήρωμα διασώθηκε με την βοήθεια ενός Κρητικού που έπεσε στη θάλασσα για να τους βοηθήσει.
Ιστορικά Στοιχεία Αεροσκάφους Bristol Blenheim Mk.I
|
Blenheim Mk.I, s/n L1434 |
|
Blenheim Mk.I, s/n L1434 |
Αεροσκάφος Blenheim Mk.I κατασκευής εργοστασίου Bristol, και έτος κατασκευής 1940, με αριθμό Σειράς L1434. Το Αεροσκάφος ανήκε στη RAF, 211 Μοίρα που επιχειρούσε από το Α/Δ Τατοίου και καταρρίφθηκε στις 13 Απριλίου 1941, όταν κατά τη διάρκεια αποστολής βομβαρδισμού στην Αλβανία χτυπήθηκε από εχθρικά πυρά και κατέπεσε στη Λίμνη Μικρή Πρέσπα .
Λόγω της ιστορικής σημασίας του τύπου αλλά και του προσιτού βάθους αποφασίστηκε από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας η ανέλκυση του αεροσκάφους με σκοπό να μεταφερθεί στο Μουσείο Αεροπορίας. Το καλοκαίρι του 1993 επιχειρήθηκε η ανέλκυση του α/φους από την Ομάδα Υποβρυχίων Αποστολών (ΟΥΑ) της Πολεμικής Αεροπορίας.
Για την αποσυναρμολόγηση, μεταφορά και συντήρηση υπεύθυνη ήταν ομάδα μηχανικών του Μουσείου ΠΑ. Ανακτήθηκαν μόνο οι κινητήρες και κάποια τμήματα του αεροσκάφους καθώς η επιχείρηση διακόπηκε λόγω της ανεύρεσης φορτίου βομβών. Σήμερα εκτίθεται τμήμα της δεξιάς πτέρυγας και οι δύο κινητήρες.
Η αποστολή του Μουσείου είναι η συγκέντρωση, διαφύλαξη και η έκθεση των κειμηλίων της Αεροπορίας, η μελέτη και η τεκμηρίωση της Ιστορίας, η προβολή των ιερών αγώνων και της Αεροπορικής Ιδέας ανά τους αιώνες.
Από τη φύση της αποστολής του το Μ/ΠΑ είναι ταυτόχρονα αεροπορικό, στρατιωτικό και τεχνολογικό μουσείο. Σύμφωνα με την ταξινόμηση του Διεθνούς Συμβουλίου για τα Μουσεία (ΙCOM), τo M/ΠΑ ανήκει στην κατηγορία των ιστορικών – τεχνολογικών μουσείων που εξετάζουν και εκθέτουν μια συγκεκριμένη ανθρώπινη δραστηριότητα σε όλες τις εκφάνσεις. Στην περίπτωσή μας η δραστηριότητα αυτή είναι η πολεμική Αεροπορία και η ιστορία της.
Εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι η ανακατασκευή ιστορικών αεροσκαφών και η οργάνωση εξειδικευμένων τεχνολογικών μουσείων, είναι πεδία στα οποία δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία στην Ελλάδα. Ελάχιστοι από το προσωπικό του Μουσείου, κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας του είχαν υποπτευθεί το εύρος την ποικιλία και την δυσκολία των εγχειρημάτων τα οποία ένα αεροπορικό μουσείο πρέπει να αντιμετωπίσει. Τελικά πολλές από τις δραστηριότητες με τις οποίες ασχολήθηκε το Μουσείο ήταν κυριολεκτικά πρωτόγνωρες για τα ελληνικά δεδομένα.
Η κάσκα του Ήρωα Υποσμηναγού (Ι) Νικόλαου Σιαλμά που σκοτώθηκε κοντά στον Άγιο Ευστράτιο αναχαιτίζοντας τουρκικά μαχητικά με αεροσκάφος F1CG (s/n 116) της 342 Μοίρας Παντός Καιρού στις
18 Ιουνίου 1992.
Τμήμα πτέρυγας αεροσκάφους Nord 2501D Noratlas που κατέπεσε κατά την Επιχείρηση ΝΙΚΗ το 1974 στην Κύπρο.
Flight Trainer F-104G OFTT
Η Π.Α. με την παραλαβή των F/RF/TF-104G από την Γερμανία το 1983 παρέλαβε και μια μονάδα Flight Trainer για την εκπαίδευση των χειριστών. Η μονάδα είναι Καναδικής κατασκευής της CANADIAN AVIATION ELECTRONICS, MONTREAL με Αριθμό Κατασκευής 1859.03.2.845 και Αριθμό Σειράς 16.
Η μονάδα αποτελείται από τον θάλαμο διακυβέρνησης (Σε έκθεση) για τον εκπαιδευόμενο και πέντε (5) κονσόλες ελέγχου για τον εκπαιδευτή (Σε αποθήκευση). Μετά την απόσυρση του τύπου το 1993 η μονάδα παρέμεινε σε αποθήκευση στην 116ΠΜ και το Σεπτέμβριο του 1995 δόθηκε στο Μουσείο Π.Α.
Κινητήρας αεροσκάφους Mirage F1CG, Snecma Atar 09K50 γαλλικής κατασκευής με ώση 13400 λίμπρες.
Προθήκες με ιστορικά αεροπορικά κειμήλια και εξοπλισμό αεροσκαφών όπως έλικες, όπλα και εκτινασσόμενα καθίσματα χειριστού.
Τελικός στόχος του Μ/ΠΑ είναι να δημιουργηθεί ένας πόλος έλξης για μεγάλο αριθμό επισκεπτών οι οποίοι μάλιστα θα μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητές του Μουσείου, όπως συνηθίζεται σε αντίστοιχα σύγχρονα μουσεία του εξωτερικού.
Το Μ/ΠΑ ενθαρρύνει την επίσκεψη στους χώρους του, ιδιαίτερα για τη νέα γενιά η οποία μπορεί να έρθει σε μια συναρπαστική πρώτη επαφή με τον χώρο της αεροπορικής τεχνολογίας. Αλλά και οι μεγαλύτεροι θα εντυπωσιαστούν παρακολουθώντας τις εργασίες αποκατάστασης πάνω στα μουσειακά αεροπλάνα, οχήματα και το άλλο υλικό, εργασίες που απαιτούν ένα πρωτοφανή συνδυασμό γνώσεων και τεχνικών δεξιοτήτων.
Canadair CL-13 Mk.2 (F-86E) Sabre
|
Canadair CL-13 Sabre Mk.2 s/n 19168 (F-86E) |
|
Canadair CL-13 Sabre Mk.2 s/n 19168 (F-86E) |
Αεροσκάφος NAA F-86E(M) κατασκευής υπό άδεια στο εργοστασίου Canadair ως CL-13 Mk.2, με έτος κατασκευής 1951, αριθμό Σειράς 19168 και αριθμό Κατασκευής 68. Παρελήφθη από τη Καναδική Αεροπορία (RοCAF) στις 04/09/1951 και εντάχθηκε στην 1 Πτέρυγα Μάχης, υπηρετώντας με τις 439 και 441 Μοίρες, διαγράφηκε από τη RοCAF στις 04/08/1955, και μεταβιβάστηκε στην Ελλάδα μέσω MDAP, πριν από την παράδοση του υπέστη τροποποίηση στην πτέρυγα και από Slated έγινε ευρείας χορδής 6-3 με αεροφράκτη και χωρίς Slats.
Ο τύπος εντάχθηκε σε υπηρεσία με την Π.Α. τον Ιούλιο του 1957 απεσύρθη από υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1966. Από 1977 έως και τον Νοέμβριο του 1995 ευρίσκετο στο ΣΕΔΕΣ, με εντολή διάθεσης στις 11/12/1995 δόθηκε στο Μουσείο Π.Α. εις το οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο στα χρώματα του προσωπικού α/φους του άσσου της Κορέας Σμηναγού Joseph McConnell “BEAUTEOUS BUTCH II” με αριθμό Σειράς 51-2910 με το οποίο είχε πετύχει σε 106 αποστολές 16 καταρρίψεις, οι οποίες απεικονίζονται στην αριστερή πλευρά του α/φους ως 16 κόκκινα αστέρια.
Αυτό το αεροσκάφος του Μουσείου είναι βαμμένο ακριβώς όπως ήταν το F-86F του McConnell στις 19 Μαΐου 1953 κατά την επίσημη παρουσίαση του αεροπλάνου του στον τύπο, μια μέρα αφότου πέτυχε την τελευταία του κατάρριψη.
Mikoyan – Gurevich MiG-15bis
|
MiG-15 s/n 925 North Korea AF(fake)
Lim-2Rbis s/n 301 Polish AF |
|
MiG-15 s/n 925 North Korea AF(fake)
Lim-2Rbis s/n 301 Polish AF |
Αεροσκάφος Mikoyan – Gurevich MiG-15bis, κατασκευής υπό άδεια στο εργοστάσιο WSK-PZL της Πολωνίας ως Lim-2 bis με έτος κατασκευής 1954 και αριθμό κατασκευής 1B003-01. Παρελήφθη από την Ολλανδική Αεροπορία (KLu) ως ανταλλαγή με αεροσκάφος F-102A με αριθμό Σειράς 56-1052 της Π.Α. το οποίο παρέλαβε η KLu.
Το αεροσκάφος υπηρέτησε με την Πολωνική Αεροπορία. Το αεροσκάφος φέρει κινητήρα Klimov KV-1 με αριθμό Σειράς 2283120, πυροβόλο 1X Nudelman N-37 των 37mm με αριθμό Σειράς OC570 AYM (εκτίθεται επί βάσης χωριστά) και πυροβόλο 2Χ Nudelman-Reikhtr NR-23 των 23mm με αριθμό Σειράς N3 M6 136 / H Э1133 και Ν3 ΜΑ 101 / Η Э1399 αντίστοιχα (εκτίθενται επί βάσης χωριστά).
Το πολωνικής κατασκευής Μιγκ-15 του Μουσείου είναι βαμμένο με τα εμβλήματα του προσωπικού α/φους του Συνταγματάρχη Γκεβγκένι Πεπελγιάεφ, ενός από τους εθελοντές Σοβιετικούς πιλότους που επάνδρωναν αεροσκάφη με βορειοκορεατικά εθνόσημα στο πόλεμο της Κορέας, ο οποίος αναδείχθηκε σε κορυφαίο άσσο του πολέμου, καταρρίπτοντας 23 συμμαχικά καταδιωκτικά σε 101 αποστολές.
North American F-86D Dog Sabre
|
North American F-86D Sabre s/n 52-10067 |
|
North American F-86D Sabre s/n 52-10067 |
Αεροσκάφος NAA F-86D Sabre Dog κατασκευής εργοστασίου North American με έτος κατασκευής 1952 με αριθμό Σειράς 52-10006 και αριθμό κατασκευής 190-792. Παρελήφθη από την USAF μέσο MDAP to 1961 και απεσύρθη από υπηρεσία το 1967.
Το α/φος φέρει κινητήρα General Electric J47–GE–17B/33 με αριθμό Σειράς GE-067027. Το αεροσκάφος από το 1988 ευρίσκετο σε έκθεση στη Σ.Ι. Τον Οκτώβριο του 1993 μεταφέρθηκε στο Μουσείο Π.Α. αποκαταστάθηκε και έκτοτε εκτίθεται στην σημερινή του μορφή.
Republic F-84F Thunderstreak
|
Republic F-84F Thunderstreak s/n 26595 |
Αεροσκάφος F-84F Thunderstreak κατασκευής εργοστασίου Republic με έτος κατασκευής 1952 και αριθμό Σειράς 52-6361. Παρελήφθη από την USAF μέσω MAP το Μάρτιο του 1958 και απεσύρθη από υπηρεσία το 1978, στις 06-10-78 τέθηκε στην Κατ.Ε1 και διατέθηκε στην 123ΠΤΕ για εκπαίδευση. Το 1984 δόθηκε στην ΣΤΥΑ. Τον Απρίλιο του 1995 το α/φος διατέθηκε στο Μουσείο Π.Α.. όπου και εκτίθεται.
Για τις ανάγκες του Μουσείου είναι βαμμένο στα χρώματα του αεροσκάφους με αριθμό Σειράς 52-6595. Φέρει κινητήρα Wright J65-W-3A turbojet με αριθμό Σειράς W640300, κύριους πτερυγικούς φορείς (Wing Pylons, Main), δευτερεύοντες πτερυγικούς φορείς (Wing Pylons, Secondary) με βόμβες Μκ.117 επί αυτών, σωλήνες ρουκετών 2,75Χ2 και φιάλες JATOX2.
Περισσότερα από 100 F-84F παραδόθηκαν σταδιακά στη Ελλάδα. Άρχισαν να παραλαμβάνονται το 1957 και αντικατέστησαν τα F-84G ως την κύρια δύναμη κρούσης της Αεροπορίας. Τα τελευταία F-84F αποσύρθηκαν από την ενεργό υπηρεσία το 1984.
Republic RF-84F Thunderflash
|
Republic RF-84F Thunderflash s/n 17011 |
Αεροσκάφος RF-84F Thunderflash κατασκευής εργοστασίου Republic με έτος κατασκευής 1951 και αριθμό Σειράς 51-17011. Παρελήφθη από την Luftwaffe (Γερμανική Αεροπορία) μέσω MAP το Μάρτιο του 1967 και απεσύρθη από υπηρεσία το Νοέμβριο 1989 στη Λάρισα. Κατ.Ε1. με Εντολή διάθεσης στο Μουσείο Π.Α. στις 27-12-1989.
Το α/φος φέρει τέσσερις φωτογραφικές μηχανές και δυο δεξαμενές καυσίμου Wing Pylon Fuel Tanks.
Republic F-84G Thunderjet
|
Republic F-84G Thunderjet s/n 51-10822 |
Αεροσκάφος F-84G Thunderjet κατασκευής εργοστασίου Republic με έτος κατασκευής 1951 με αριθμό Σειράς 51-10822 και αριθμό Κατασκευής 2541-1272B. Παρελήφθη από την USAF μέσο MDAP το Δεκέμβριο του 1952 και απεσύρθη από υπηρεσία το Δεκέμβριο 1959. Έως το 1989 ευρίσκετο στο ΣΕΔΕΣ, ενώ το 1990 μεταφέρθηκε στο Μουσείο Π.Α. οπού και αποκαταστάθηκε.
Το αεροσκάφος είναι βαμμένο στα χρώματα του πρώτου Ακροβατικού Σμήνους κατά την τελευταία περίοδο λειτουργίας του και αναπαριστά το αεροσκάφος με αριθμό Σειράς 51-10998 το οποίο δόθηκε στην JRV(Γιουγκοσλαβική Αεροπορία) μετά την απόσυρση του τύπου το 1960.
Agusta – Bell AB-206A Jet Ranger II
|
AB-206A Jet Ranger II s/n 8005 |
|
AB-206A Jet Ranger II s/n 8005 |
Ελικόπτερο AB-206A Jet Ranger II κατασκευής υπό άδεια στο εργοστάσιο της Agusta στο Samarate της Βορείου Ιταλίας με έτος κατασκευής 1967, και αριθμό κατασκευής 8005. Το ελικόπτερο παρελήφθη τον Ιούλιο του 1967 για τις ανάγκες του τότε Βασιλέως και προς αντικατάσταση του Bell 47J2. Εντάχθηκε στο ΣΜΥΠ (Σμήνος Υψηλών Προσώπων) οπού και υπηρέτησε μέχρι τον Νοέμβριο του 1974.
Το Ελικόπτερο αφού υπηρέτησε με την 358ΜΕ και την ΜΑΕΔΥ απεσύρθη τον Φεβρουάριο του 2002. Μεταφέρθηκε στο Μουσείο της Π.Α. τον Μάιο του 2006 όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα βαμμένο με τα χρώματα VIP.
Bell OH-13 Sioux
|
Bell OH-13 s/n 4944 |
Ελικόπτερο Bell OH-13 κατασκευής εργοστάσιου Bell Helicopter με έτος κατασκευής 1957, αριθμό κατασκευής 59-4944 και αριθμό κατασκευής 2527. Το ελικόπτερο παρελήφθη τον Ιανουάριο του 1974 από την Αμερική με 2272:00 ώρες πτήσης.
Εντάχθηκε στην 359 ΜΑΕΔΥ οπού και υπηρέτησε μέχρι τον Νοέμβριο του 2005 οπότε και απεσύρθη. Μεταφέρθηκε στο Μουσείο της Π.Α. τον Μάιο του 2010 όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα.
πηγή στοιχείων:
https://www.haf.gr
https://el.wikipedia.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου