|
F-16D Block 40 (Barak), s/n 676 |
Από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου έως και την Πέμπτη 6 Απριλίου 2017, διεξήχθη στην 117 Πτέρυγα Μάχης / Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, η Πολυεθνική Αεροπορική Διακλαδική Άσκηση Μεσαίας Κλίμακας "Ηνίοχος 2017". Κατά τη διάρκεια της άσκησης εκτελέσθηκαν σύνθετες αεροπορικές αποστολές (προσβολές επίγειων στόχων, στόχων επιφανείας, καταστολής/καταστροφής εχθρικής Αεράμυνας, καθώς και Έρευνας και Διάσωσης σε Περιβάλλον Μάχης), σε ολόκληρο το εύρος του FIR Αθηνών, ημέρα και νύχτα.
|
F-16D Block 40 (Barak), s/n 624 |
|
F-16D Block 40 (Barak), s/n 624 |
|
F-16D Block 40 (Barak), s/n 624 |
|
F-16D Block 40 (Barak), s/n 615 |
|
F-16D Block 40 (Barak), s/n 615 |
|
F-16D Block 40, s/n 676 |
|
F-16D Block 40, s/n 676 |
|
F-16D Block 40, s/n 652 |
|
F-16D Block 40, s/n 652 |
|
F-16D Block 40, s/n 652 |
Στην άσκηση, εκτός της Ελλάδας, συμμετείχαν αεροπορικές δυνάμεις του Ισραήλ, των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Ιταλίας, καθώς και παρατηρητές από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς.
|
F-16D Block 40, s/n 676 |
|
F-16D Block 40, s/n 652 |
|
F-16D Block 40, s/n 615 |
|
F-16D Block 40, s/n 624 |
|
F-16D Block 40, s/n 676 |
|
F-16D Block 40, s/n 676 |
|
F-16D Block 40, s/n 624 |
|
F-16D Block 40, s/n 652 |
|
F-16D Block 40, s/n 652 |
|
F-16D Block 40, s/n 652 |
F-16D Block 40 (Barak), s/n 687
|
F-16D Block 40, s/n 687 |
|
F-16D Block 40, s/n 615 |
|
F-16D Block 40, s/n 615 |
|
F-16D Block 40, s/n 615 |
|
F-16D Block 40, s/n 624 |
|
F-16D Block 40, s/n 624 |
|
F-16D Block 40, s/n 624 |
|
F-16D Block 40, s/n 687 |
|
F-16D Block 40, s/n 687 |
F-16D Block 40 (Barak), s/n 628
Η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία συμμετείχε στην Άσκηση "ΗΝΙΟΧΟΣ 2017" με 12 F-16C/D Block 40 (Barak), 1 Gulfstream G-550 CAEW (Nahshon-Eitam), C-130J-30 Super Hercules (Shimshom), 1 Boeing 707 "Re'em".
|
Israeli Air Force |
- 101 "First Fighter" Sqn, με 3 αεροσκάφη F-16C Block 40 (Barak)
- 105 "Scorpion" Sqn, με 9 αεροσκάφη F-16D Block 40 (Barak)
Και οι 2 εδρεύουν στην Αεροπορική Βάση Hatzor / 4η Πτέρυγα (Canaf 4).
- 103 "Elephants" Sqn, με αεροσκάφη C-130J-30 Super Hercules
- 120 "Desert Giants" Sqn, με 1 αεροσκάφος Boeing 707 "Re'em
- 122 "Nahshon" Sqn, με 1 αεροσκάφος Gulfstream G-550 CAEW (Nahshon-Eitam)
Με έδρα την Αεροπορική Βάση Nevatim (Air Force Base 28).
F-16D Block 40 (Barak), s/n 642
|
F-16D Block 40, s/n 687 |
|
F-16D Block 40, s/n 687 & 642 |
|
F-16D Block 40, s/n 687 |
|
F-16D Block 40, s/n 687 |
|
F-16D Block 40, s/n 642 |
|
F-16D Block 40, s/n 687 |
|
F-16D Block 40, s/n 642 |
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ 105 ΜΟΙΡΑΣ "ΣΚΟΡΠΙΟΣ"
|
105 "Scorpion" Sqn (Tayeset 105 Ha' Akrav) |
Η 105 Μοίρα σχηματίστηκε τον Αύγουστο του 1950 με αεροσκάφη Spitfire στην ΑΒ Herzliya. Από το 1951 η δύναμη της Μοίρας συμπληρώθηκε από έναν αριθμό πρώην σουηδικών P51-D Mustangs.
Περισσότερα Spitfire παρέλαβε όταν απενεργοποιήθηκε η 107 Μοίρα και τα αεροσκάφη της μεταφέρθηκαν στην 105 Μοίρα.
Η μονάδα έκλεισε προσωρινά τον Φεβρουάριο του 1956, όταν αποσύρθηκαν τα Spitfire. Ενεργοποιήθηκε και πάλι στην ΑΒ Ramat David με P51-D την 1 Ιουνίου 1956. Τον Οκτώβριο του 1956 κλήθηκε να συμμετέχει στην εκστρατεία του Σινά, έχοντας εκείνη την εποχή 13 P51-D, πολλά από τα οποία καταστράφηκαν από πυρκαγιά,
Η Μοίρα απενεργοποιήθηκε στα τέλη του Νοεμβρίου 1956, με τα εναπομείναντα P51-D να πηγαίνουν στην 116 Μοίρα.
Τον Δεκέμβριο του 1958, παραδόθηκαν τα πρώτα Super Mystere B.2, κάνοντας για λίγο την 105 την πρώτη Μοίρα αναχαίτισης της Ισραηλινής πολεμικής αεροπορίας. Μια ακόμη παρτίδα πρώην γαλλικών αεροσκαφών παραλήφθηκαν το 1963. Ο συγκεκριμένος τύπος πέταξε πολλές αποστολές αναχαίτισης και συνοδείας ενώ ισχυρίζονται ότι κατέρριψαν σε αερομαχίες 16 εχθρικά αεροσκάφη (2 εκ των οποίων ήταν συριακά MiG-21) με δικές τους απώλειες να φτάνουν τις 9.
Αν και η δύναμη της Μοίρας ήταν 36 Super Mystere B.2, συχνά υπερέβαινε αυτόν τον αριθμό. Την περίοδο 1960-67, το Ισραήλ ανέλαβε την τακτική επιθεώρηση περισσοτέρων από 60 γαλλικών αεροσκαφών Super Mystere και πολλά από αυτά χρησιμοποιήθηκαν από την Ισραηλινή πολεμική αεροπορία χωρίς άδεια πριν τα επιστρέψει στον νόμιμο ιδιοκτήτη τους.
Ένα ενδιαφέρον σημείο είναι ότι το σήμα της μονάδας σκορπιός είναι παρόμοιο με το σήμα της Μοίρας EC2/12 της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας που χρησιμοποιούσε επίσης αεροσκάφη Super Mystere εκείνη την περίοδο.
Μεταπολεμικά ο τύπος υποβιβάστηκε σε αποστολές αέρος-εδάφους, αν και η υψηλή κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλό επίπεδο μείωσε σημαντικά την αντοχή.
Μια δραστική λύση αναπτύχθηκε, η οποία αφορούσε την ανακατασκευή της οπίσθιας ατράκτου του Super Mystere B.2 για να φιλοξενήσει τον κινητήρα J-52 που χρησιμοποιείται από το A-4H Skyhawk. Συνολικά 26 αεροσκάφη μετασκευάστηκαν τη περίοδο 1969-73. Περίπου 22 ήταν διαθέσιμα να πετάξουν σε αποστολές στον πόλεμο του Yom Kippur, κατά τη διάρκεια του οποίου χάθηκαν 6 αεροσκάφη. Η Μοίρα χρησιμοποίησε επίσης ένα μικρό αριθμό αφων Neshers (Mirage V) μετά τον Οκτώβριο του 1973.
Τα Super Mystere B.2 τελικά αποσύρθηκαν τον Μάρτιο του 1975, τα οποία αντικαταστάθηκαν από τα F-4E Phantom II. Η μονάδα παρέλαβε 24 F-4E στις αρχές του 1975, καθιστώντας την, την τελευταία Μοίρα που τα παρέλαβε, αλλά δεν χρησιμοποίησε ποτέ τη φωτό-αναγνωριστική έκδοση του, το RF-4E Phantom II.
Η Μοίρα επιχειρεί από το 1991 με F-16C Block 40. Η έκδοση αυτή προέρχεται από το block 30 με κάποιες βελτιώσεις στα ηλεκτρονικά συστήματα.
|
F-16D Block 40, s/n 628 |
F-16D Block 40 (Barak), s/n 628
|
F-16D Block 40, s/n 664 |
|
F-16D Block 40, s/n 664 |
F-16D Block 40 (Barak), s/n 664
|
F-16D Block 40, s/n 651 |
|
F-16D Block 40, s/n 651 |
|
F-16D Block 40, s/n 651 |
F-16D Block 40 (Barak), s/n 651
|
F-16D Block 40, s/n 651 |
|
F-16D Block 40, s/n 651 |
|
F-16D Block 40, s/n 651 |
|
UAE AF F-16E Block 60, s/n 3027 - IAF F-16C/D Block 40, s/n 536 & 652 |
|
F-16D Block 40 (Barak), s/n 676 |
πηγές:
https://www.haf.gr/
http://www.cieldegloire.com/sq_iaf_105.php
http://www.f-16.net/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου