|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
Από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου έως και την Πέμπτη 6 Απριλίου 2017, διεξήχθη στην 117 Πτέρυγα Μάχης / Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, η Πολυεθνική Αεροπορική Διακλαδική Άσκηση Μεσαίας Κλίμακας "Ηνίοχος 2017".
Κατά τη διάρκεια της άσκησης εκτελέσθηκαν σύνθετες αεροπορικές αποστολές (προσβολές επίγειων στόχων, στόχων επιφανείας, καταστολής/καταστροφής εχθρικής Αεράμυνας, καθώς και Έρευνας και Διάσωσης σε Περιβάλλον Μάχης), σε ολόκληρο το εύρος του FIR Αθηνών, ημέρα και νύχτα.
|
101 "First Fighter" Sqn (Tayeset 101 Hakrav Ha' Rishona) |
Η 101 Μοίρα συμμετείχε με 3 μονοθέσια F-16C Block 40 (Barak) με serial number 519, 536, 543.
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 519 |
|
101 Sqn Pilot |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 519 |
Στην άσκηση, εκτός της Ελλάδας, συμμετείχαν αεροπορικές δυνάμεις του Ισραήλ, των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Ιταλίας, καθώς και παρατηρητές από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς.
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
Η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία συμμετείχε στην Άσκηση "ΗΝΙΟΧΟΣ 2017" με 12 F-16C/D Barak από τις Μοίρες:
- 101 "First Fighter" Sqn, με αεροσκάφη F-16C Block 40 (Barak)
- 105 "Scorpion" Sqn, με αεροσκάφη F-16D Block 40 (Barak)
Και οι 2 εδρεύουν στην Αεροπορική Βάση Hatzor / 4η Πτέρυγα (Canaf 4).
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 519 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 519 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 519 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 519 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ συνεργάστηκε με αυτήν από τα ΗΑΕ. Τον Αύγουστο του 2016 οι ισραηλινοί συμμετείχαν στην άσκηση Red Flag 16-4 στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην οποία συμμετείχαν επίσης το Πακιστάν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Ισπανία.
Το Ισραήλ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν έχουν επίσημες διπλωματικές σχέσεις, παρόλο που υπάρχουν εκθέσεις σε ξένα μέσα ενημέρωσης κατά καιρούς για ανεπίσημες επαφές ή επαφές που παραμένουν μυστικές. Επιπλέον, οι δυνάμεις άμυνας του Ισραήλ επεκτείνουν την κοινή εκπαίδευσή τους με άλλους ξένους στρατούς.
Η Ιστορία της 101 Μοίρας
Η 101 Μοίρα δημιουργήθηκε στις 29 Μαίου 1948 με αεροσκάφη AVIA S-199 από την Τσεχοσλοβακία.
Η Μοίρα έδρευε στην ΑΒ Hatzor, ενώ τον Μάιο του 1949 μεταφέρθηκε στην ΑΒ Ramat David.
Tο 1951, το Ισραήλ παρέλαβε αεροσκάφη P-51D με τα οποία εξοπλίστηκε η Μοίρα μέχρι το 1956.
Στις 15 Φεβρουαρίου 1956 επέστρεψε στην ΑΒ Hatzor και απενεργοποιήθηκε προσωρινά. Τον Ιούνιο του 1956 η 101 Μοίρα ενεργοποιήθηκε με αεροσκάφη Mystere IVA & Mirage IIICJ, τα οποία και τα δύο είδαν δράση στον Πόλεμο των Έξι Ημερών.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η Γαλλία απαγόρευσε την προμήθεια αεροσκαφών Mirage, γεγονός που ώθησε τις Ισραηλινές αεροπορικές βιομηχανίες να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν το αεροσκάφος Nesher, το οποίο έγινε μέρος της Μοίρας.
Το 1975, η Ισραηλινή Αεροπορική Βιομηχανία άρχισε να κατασκευάζει το Kfir C-1, αντικαθιστώντας το με Kfir C-2 δύο χρόνια αργότερα.
Το 1983, το Ισραήλ αναβάθμισε το Kfir C-2 στο C-7, το οποίο περιελάμβανε νέα ηλεκτρονικά και αναβαθμισμένους κινητήρες.
Η 101 απενεργοποιήθηκε για άλλη μια φορά το 1987 και ενεργοποιήθηκε το 1988 με αεροσκάφη F-16D τα οποία είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικά συστήματα ισραηλινής κατασκευής και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε ρόλο καταστολής εχθρικής αεράμυνας.
Από τον Αύγουστο του 1991, στη Μοίρα προστέθηκαν αεροσκάφη F-16C,ενώ σήμερα επιχειρεί με μονοθέσια F-16C.
|
F-16C Block 40 (Barak), s/n 543 |
πηγές:
http://www.globalsecurity.org/military/world/israel/101squadron.htm
http://www.aeroflight.co.uk/waf/aa-mideast/israel/af/units/101sqn.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_Air_Force
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου