Boeing FA-18C Hornet Military Jet

scroll

► Μουσείο ΠΑ – ΑΒ Δεκέλειας (2ο μέρος) ► Μουσείο ΠΑ – ΑΒ Δεκέλειας (1ο μέρος) ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 112ΠΜ/ΑΒ Ελευσίνας ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 114ΠΜ/ΑΒ Τανάγρας ► Μουσείο της 335Μ «Τίγρης» ► F-104G στο Διοικητήριο της 335Μ ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 116ΠΜ/ΑΒ Αράξου ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 117ΠΜ/ΑΒ Ανδραβίδας ► Επετειακό F-4E Phantom II AUP-Αναστολή λειτουργίας 339ΜΠΚ ► 348 ΜΤΑ «ΜΑΤΙΑ» ► RF-4E Phantom II στο Διοικητήριο της 348ΜΤΑ ► Scoot Boeing 787 Dreamliner @ LGAV ► Kuwaiti AF KC-130J @ LGAV Airport ► F-16 Demo Team “Zeus”/ Kavala Airshow 2017 ► AH-64DHA Apache ES1024 / Kavala Airshow 2017 ► RF-4E Phantom II 71765 της 348ΜΤΑ ► Γιορτή ΠΑ 2016 – 114ΠΜ/ΑΒ Τανάγρας ► AH-64A+ Apache ES1019 / Kavala Airshow 2017 ► Γιορτή ΠΑ 2016 – 117ΠΜ/ΑΒ Ανδραβίδας ► Αιγυπτιακό F-16 Block 40 – Γιορτή ΠΑ 2016 / ΑΒ Ανδραβίδας ► Για 1η φορά συμμετοχή των ΗΑΕ στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» ► Συμμετοχή 93nd FS “Makos” AFRC στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» ► Participation of 105 “Scorpion” Sqn in exercise “INIOHOS 2017 ► Τελευταία πτήση Δκτη 110ΠΜ, Σχου (Ι) Κων. Καραμεσίνη με RF-4E Phantom II ► Αναστολή λειτουργίας 348ΜΤΑ – Απόσυρση αφων RF-4E Phantom II ► Participation of 101 “First Fighter” Sqn in exercise “INIOHOS 2017 ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» (Media Day) ► 25η Μαρτίου & τα πληρώματα της 383ΜΕΕΑ στον αέρα ► Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Λάρισας ► Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Αράξου ► EMB-145H AEW&C / 380Μ ΑΣΕΠΕ - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► AS-332C1 Super Puma / 384MΕΔ - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► C-130H Hercules / 356MTM - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► Επίδειξη του T-6A Demo Team “Δαίδαλος” στην ΑΒ Λάρισας ► TA-7C Corsair II 154477 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156753 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156767 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156747 / ΑΒ Αράξου ► Πτήσεις Αποστράτων Αξιωματικών – Εορτή ΠΑ 2014 ► Οι τελευταίοι κουρσάροι ► Ο «Ζεύς» στην ΑΒ Σούδας ► 480th FS “The Warhawks” (2ο μέρος) ► 480th FS “The Warhawks” (1ο μέρος) ► Ο Όλυμπος μετά την απόσυρση του στην ΑΒ Τανάγρας ► Ο Τίγρης μετά την απόσυρση του στην ΑΒ Τανάγρας ► 343 Μ «Αστέρι» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (2ο μέρος ► Σωστικά των Ιπταμένων στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» ► 343 Μ «Αστέρι» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (1ο μέρος) ► Participation of 492nd FS “Madhatters” in exercise “INIOHOS 2016 ► Χορτερό Fly In 2015 & Πανελλήνιοι αγώνες υπερελαφρών αφων ► Participation of 117 “First Jet” Sqn in exercise “INIOHOS 2016 ► Participation of 110 “Knights of the North” Sqn in exercise “INIOHOS 2016 ► Participation of 109 “The Valley Sqn” in exercise “INIOHOS 2016” ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» & η εξέλιξη της από 1980 εως & σήμερα ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» ► Ένα φάντασμα στη Σούδα ► 340 Μ «Αλεπού» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (2ο μέρος) ► 340 Μ «Αλεπού» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (1ο μέρος) ► A-7E Corsair II “Όλυμπος”/Ο Κουρσάρος του Αιγαίου ►Scramble για 2 Mirage 2000-5EG της 331Μ από την ΑΒ Τανάγρας ► Επίδειξη του T-6A Demo Team “Δαίδαλος” στην ΑΒ Τανάγρας ► Σμηναγός (Ι) Μιχελής Γεώργιος της 341Μ ► Επίδειξη του F-16 Demo Team “Zeus” στην ΑΒ Τανάγρας ► Επίδειξη CSAR από AS-332C1 Souper Puma της 384 ΜΕΔ ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – 115 ΠΜ ► Η συμμετοχή των Ισραηλινών στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Επίδειξη του F-16 Demo Team “Zeus” για τα 60χρόνια της 343Μ ► EMB-135LR της 352ΜΜΥΠ ► Τα φαντάσματα της Ανδραβίδας ► Συνεκπαίδευση 1ης ΤΑΞΑΣ με ΠΑ του Ισραήλ (Olympus Summit 2015) ► Εορτασμός 60χρόνων της 343Μ ► Η συμμετοχή της 347Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 343Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 3339ΜΠΚ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 340Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 332Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 331Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 337Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Τα Red Arrows στην ΑΒ Ανδραβίδας ► C-130B Hercules / 356MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► AS-332C1 Super Puma / 384MΕΔ - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► C-27J Spartan / 354MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► CL-215 / 355MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► CH-47DG Chinook πάνω από την ΑΒ Σούδας ► F-84F στην ΑΒ Σούδας ► F-5A στην ΑΒ Σούδας ► Συνεκπαιδευση της ΠΑ με την 480th FS ► F-104G στο Διοικητήριο της 336Μ ► A-7H Corsair II στην πύλη της 116ΠΜ ► Μουσείο της 117 Πτέρυγας Μάχης ► Μουσείο της 111 Πτέρυγας Μάχης ► Εορτασμός 25χρόνων της 332Μ ► Επετειακό α/φος της 332Μ ► F-104G στο Τραγανό Ηλείας ►Τελετή Απόσυρσης Α/φων A-7 Corsair II ► F-104G στο Αίγιο ► Επέτειος 40χρόνων των α/φων F/RF-4E Phantom II στην ΠΑ ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης ► F-5A στην 111 ΠΜ ► RF-104G στα Αθίκια Κορινθίας ► F-5A στην Καριώτισσα Πέλλας ► Εορτασμός 60 χρόνων της 341 Μ ► F-5A στην Αγία Βαρβάρα Βέροιας ► Bulgarian AF Open Days - 10years in NATO ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2012 – 100 χρόνια α/δ Λάρισας ► Το F-16 Demo Team “Zeus” στα 100χρόνια του α/δ της Λάρισας ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης ► Bulgarian AF 100years celebrations – Graf Ignatievo AB (2nd part) ► Επέτειος 60 χρόνων της 356ΜΤΜ ► Η τελευταία επίδειξη του Σμηναγού (Ι) Ε. Καραχάλιου με το F-16 Demo Team “Zeus” ► Bulgarian AF 100years celebrations – Graf Ignatievo AB (1st part) ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2013 – ΑΒ Ακτίου ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – Μουσείο της 110ΠΜ ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – Μουσείο της 111ΠΜ ► Preserved Aircrafts at Graf Ignatievo AB ► Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ► Ο στόλος των DHC-8-402Q Dash 8 της Olympic Air ► Εορτασμός 60 χρόνων της 348 ΜΤΑ ► Plane Spotting στο α/δ «Ελ. Βενιζέλος» (ATH/LGAV) 2012 ► 3 RTAF JAS-39C Gripen @ Thessaloniki Airport (fuel stop/delivery flight) ► F-5A στο Παλαιό Φάληρο ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» (SKG/LGTS) ► Bulgarian AF Museum – Krumovo AB ► 2nd Kavala Air Show 2012 ► Graf Ignatievo AB 2011 ► Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας - ΑΒ Δεκέλειας ► Χορτερό Fly In 2013 ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Ελευσίνας ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Τανάγρας ► Εορτασμός 10 χρόνων λειτουργίας της 383 ΜΕΕΑ ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Λάρισας ► F-5A στο Ηράκλειο/Λαγκαδά ► F-104G στο Άλσος Στρατού, στο Γουδί ► F-86E Sabre (CL-13Mk.2) στην οροφή πρατηρίου καυσίμων ► Αεροπορική επίδειξη από τους Thunderbirds ► Το F-16C Blk 50 045 επέστρεψε στην Ελλάδα ► Αεροσκάφη στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών ► F.1CG στο Παλαιό Φάληρο ► F-104G Starfighter στην Κηφισιά ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2010 – 110ΠΜ & 113ΠΜ ► Εορτασμός 20 χρόνων από την ίδρυση της 346Μ ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2009 – 110ΠΜ & 111ΠΜ ► Ελικόπτερα Huey σε μια διαφορετική αποστολή ► F-5A στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης ► Εορτασμός 50 χρόνων 130 Σμηναρχίας Μάχης ► Το T-33A της Αερολέσχης Σερρών

Κυριακή, 13 Μαρτίου 2016

340 Μοίρα "Αλεπού" - Συνεκπαίδευση με 480FS/USAFE (2ο μέρος)


 Το έμβλημα της Μοίρας είναι μια αλεπού με το roundel της ΠΑ σε φόντο και με χρώματα σε μορφή σκακιέρας, το μαύρο και το κίτρινο.
  Η 340Μ είναι η πρώτη Μοίρα που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16. Η αρχή έγινε τον Ιούνιο του 2000 όταν και δόθηκε η παραγγελία (πρόγραμμα Peace Xenia III) για αγορά 50 αρχικά F-16 Blk 52+, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2001 ενεργοποιήθηκε η προαίρεση για ακόμη 10 α/φη.




 Σε 31 μήνες από την παραγγελία, συνολικά 40 μονοθέσια και 20 διθέσια αεροσκάφη παρελήφθησαν, που συνήθως χρειάζεται 36 με 42 μήνες. Τα τελευταία 2 F-16 προσγειώθηκαν στην ΑΒ Σούδας στις 8 Ιουνίου 2004. Αρχικά τα α/φη μοιράστηκαν στις 340 & 343 Μοίρες ως εξής.
  Η πρώτη παρέλαβε 14 μονοθέσια F-16C και 16 διθέσια  missionized F-16D έχοντας ως κύριο ρόλο την κρούση, ενώ η δεύτερη με 26 μονοθέσια και 4 διθέσια με κύριο ρόλο την αναχαίτιση. Όμως το Μάιο του 2006, η 337Μ επανεργοποιείται, μετά την αναστολή λειτουργίας της λόγω απόσυρσης των F-4E Phantom II SRA το 2005 και τα αεροσκάφη μοιράζονται στις 3 Μοίρες.
Τα μονοθέσια (C model), με σειριακό αριθμό:  από 500 εώς 539
Τα διθέσια (D model), με σειριακό αριθμό:  από 600 εώς 619

F-16C Block 52+, 518 (cn XK-19)




Τα ελληνικά F-16 φέρουν ιδιαίτερη παραλλαγή, ειδικά σχεδιασμένη για το περιβάλλον του Αιγαίου (aegean ghost).



F-16D Block 52+, 603 (cn XM-4)




  Τα Block 52+ φέρουν σύμμορφες δεξαμενές καυσίμων (Conformal Fuel Tanks-CFT's), που επιτρέπουν επιπλέον ακτίνα δράσης στα αεροσκάφη, χωρίς να τα επηρεάζουν αεροδυναμικά.

F-16C Block 52+, 526 (cn XK-27)



  Επίσης χρησιμοποιούν το σκοπευτικό επί κάσκας JHMCS σε συνδυασμό με το βλήμα Αέρος-Αέρος AIM-2000 (IRIS-T).
F-16D Block 52+, 605 (cn XM-6)



  Αποστολή νυχτερινής κρούσης με κυβερνήτη τον τότε Δ/κτη της 340Μ Ασμχο (Ι) Βασίλειο Παπαχρήστου και τον δημοσιογράφο/στρατιωτικό συντάκτη Απόλλωνα Λεονταρίτη για το περιοδικό Remove Before Flight Military.

F-16D Block 52+, 605 (cn XM-6)




F-16C/D Block 52+ Fighting Falcon

Η  Πολεμική Αεροπορία είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16.

 Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα.

Τα Ελληνικά block 52+ ανήκουν στις 337, 340 και 343 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης "Φάντασμα", "Αλεπού" και "Αστέρι" αντίστοιχα.

Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Λάρισας (110 ΠΜ) και Σούδας (115 ΠΜ).


F-16C/D Block 52+ / 340 Sqn    (Separate Ways - Journey)

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
  • Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
  • Κινητήρας: 1 Pratt-Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
  • Εκπέτασμα πτερύγων: 9.96μ
  • Μήκος: 15.06μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χλμ/ώρα ή 2.05 Mach
  • Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 50.000 πόδια

Από το 2006 το κάθετο σταθερό των F-16 της 340Μ είναι διακοσμημένο με μαύρα κ κίτρινα τετράγωνα σε μορφή σκακιέρας.




Δείτε το βίντεο για την επέτειο των 60 χρόνων από την ίδρυση της 340Μ, το 2013.

  Ιπτάμενοι κ τεχνικοί της 340Μ και της 480FS σε αναμνηστική φωτογραφία κατά τη διάρκεια της κοινής συνεκπαίδευσης. Από δεξιά διακρίνονται οι Δκτες των 2 Μοιρών.

Η Ιστορία της 340Μ
(... συνέχεια)
Το Μάιο του 1975 η 3402 ΜΔΒ μετακινήθηκε στην 133 ΣΜ (Καστέλλι) και από εκεί μετά από ένα μήνα στην Λάρισα.

 Στις 2-8-1975 η 3402 μετονομάστηκε σε 345 ΜΔΒ και στις 13-9-1975 μετακινήθηκε στην 115 ΠΜ με αεροσκάφη F-84F.

 Τον Αύγουστο του 1975 άρχισε η παραλαβή του νέου τύπου αεροσκαφών της 340 ΜΔΒ, των A/TA-7H Corsair II, τα οποία ήταν Ελαφρού Βομβαρδισμού.

Τα παλαιά αεροσκάφη F-84F της Μοίρας, το προσωπικό και τα μέσα παραδόθηκαν στην 345 ΜΔΒ.

Από τις 29/6/79 έως τις 6/7/79 Σμήνος αεροσκαφών της 340 ΜΒ είχε μετασταθμεύσει στο αεροδρόμιο HAHN της Γερμανίας, στα πλαίσια της ανταλλαγής σμηνών πολεμικών Μοιρών μεταξύ κρατών μελών του ΝΑΤΟ.

Τέσσερα αεροσκάφη της Μοίρας επισκέφτηκαν το 13ο Gruppo Brindisi, στην Ιταλία, από 7 έως 14 Ιουνίου 1983.

Το Φεβρουάριο του 1987 και συγκεκριμένα στις 9-2-87 ζεύγος αεροσκαφών της 340 ΜΒ, κατά την διάρκεια ανταλλαγής πληρωμάτων Πολεμικών Μοιρών, μετέβη στο αεροδρόμιο GRAZZANISE της Ιταλίας, όπου παρέμεινε έως τις 11-2-87. Τον Απρίλιο του ίδιου έτους επίσης δύο αεροσκάφη της Μοίρας μεταστάθμευσαν στην Ιταλία. Έδρευαν στο αεροδρόμιο GRAZZANISE και παρέμειναν εκεί από 21 έως 23-4-87.

Η Μοίρα πέτυχε το 1990, κατά την εκτέλεση του πτητικού έργου της, μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, με αποτέλεσμα να βραβευθεί με το έπαθλο ασφάλειας πτήσεων.

Τέλη Ιουλίου του 1992 στην δύναμη της 340 ΜΒ προστέθηκαν τα μισά αεροσκάφη Α/ΤΑ-7Η της 347 ΜΒ της 110 ΠΜ.

Στις 3-5-1995 μεταστάθμευσαν στην MAJORCA 1 TA-7H και 3 A-7H της 340 ΜΒ για να λάβουν μέρος στην άσκηση “DESTINED GLORY 95”.

Στις 4-10-1997 η Μοίρα έλαβε μέρος με μεγάλη επιτυχία σε άσκηση του ΝΑΤΟ, “DYNAMIC MIX”.

Στις 30-1-2001 πραγματοποιήθηκε τελετή αναστολής λειτουργίας της 340 ΜΒ με συμμετοχή του προσωπικού της 115 ΠΜ, της ηγεσίας της ΠΑ καθώς και αποστράτων αξιωματικών που υπηρέτησαν στην 340 ΜΒ. Ιδιαίτερη εντύπωση στους προσκεκλημένους, έκανε το ειδικά για την περίπτωση βαμμένο επετειακό Α-7Η, με τα χρώματα της Ελληνικής Σημαίας και της 340 ΜΒ. Τα αεροσκάφη της 340 ΜΒ καθώς και μέρος του προσωπικού της ενσωματώθηκαν στην 345 ΜΒ.

Στις 3-3-2003 η μοίρα επανασυγκροτήθηκε στην 115 ΠΜ με αεροσκάφη F-16 Block 52+ από όπου επιχειρεί μέχρι σήμερα.

Η Μοίρα, στην διαδρομή της Ιστορίας της απέσπασε επαίνους και κατέκτησε διάφορα έπαθλα τόσο μεταξύ των Ελληνικών Πολεμικών Μοιρών όσο και των Κρατών Μελών του ΝΑΤΟ.


   Θα ήταν παράλειψη, γράφοντας για την ιστορία της 340Μ να μην αναφερθούμε στο ατύχημα που συνέβη στις 26 Αυγούστου 2010 και σημάδεψε τη σύγχρονη ιστορία της, όταν κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης τακτικής εναέριας μάχης(σενάριο 4 εναντίον 2) στην οποία συμμετείχαν εξι (6) αεροσκάφη, συγκρούστηκαν στον αέρα 2 F-16 της Μοίρας (1 μονοθέσιο & 1 διθέσιο).
  Το συμβάν έλαβε χώρα νότια της Κρήτης, δυτικά της νήσου Χρυσή. Αποτέλεσμα της οποίας ήταν να χάσουν τη ζωή τους οι Ιπτάμενοι: Σγος (Ι) Ιωσήφ Αναστασάκης (35ετών) και Σγος (Ι) Αναστάσιος Μπαλατσούκας (33ετών). Ο τρίτος Ιπτάμενος και χειριστής του διθέσιου F-16D, Ανθσγος (Ι) Παύλος Μποτζάκης (25ετών), διεσώθη χωρίς τραύματα από παραπλέοντα σκάφη.




πηγή: www.haf.gr

Θερμές ευχαριστίες στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και τον Εκπρόσωπο Τύπου ΓΕΑ Σμχο (Ι) Α. Μαρίνο για την έγκριση του αιτήματός μου, στον Δκτη της 115ΠΜ Σμχο (Ι) Ι. Γερόλυμο, τον Δκτη της 340Μ Επγο (Ι) Α. Αντωνακάκη για την φιλοξενία, καθώς και τους συνοδούς αξιωματικούς Επγο (Ι) Κουτσούκο/115ΠΜ και Υπσγο (Ι) Χαρίτο /340Μ.