Boeing FA-18C Hornet Military Jet

Κυριακή, 13 Μαρτίου 2016

340 Μοίρα "Αλεπού" - Συνεκπαίδευση με 480FS/USAFE (2ο μέρος)


 Το έμβλημα της Μοίρας είναι μια αλεπού με το roundel της ΠΑ σε φόντο και με χρώματα σε μορφή σκακιέρας, το μαύρο και το κίτρινο.
  Η 340Μ είναι η πρώτη Μοίρα που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16. Η αρχή έγινε τον Ιούνιο του 2000 όταν και δόθηκε η παραγγελία (πρόγραμμα Peace Xenia III) για αγορά 50 αρχικά F-16 Blk 52+, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2001 ενεργοποιήθηκε η προαίρεση για ακόμη 10 α/φη.




 Σε 31 μήνες από την παραγγελία, συνολικά 40 μονοθέσια και 20 διθέσια αεροσκάφη παρελήφθησαν, που συνήθως χρειάζεται 36 με 42 μήνες. Τα τελευταία 2 F-16 προσγειώθηκαν στην ΑΒ Σούδας στις 8 Ιουνίου 2004. Αρχικά τα α/φη μοιράστηκαν στις 340 & 343 Μοίρες ως εξής.
  Η πρώτη παρέλαβε 14 μονοθέσια F-16C και 16 διθέσια  missionized F-16D έχοντας ως κύριο ρόλο την κρούση, ενώ η δεύτερη με 26 μονοθέσια και 4 διθέσια με κύριο ρόλο την αναχαίτιση. Όμως το Μάιο του 2006, η 337Μ επανεργοποιείται, μετά την αναστολή λειτουργίας της λόγω απόσυρσης των F-4E Phantom II SRA το 2005 και τα αεροσκάφη μοιράζονται στις 3 Μοίρες.
Τα μονοθέσια (C model), με σειριακό αριθμό:  από 500 εώς 539
Τα διθέσια (D model), με σειριακό αριθμό:  από 600 εώς 619

F-16C Block 52+, 518 (cn XK-19)




Τα ελληνικά F-16 φέρουν ιδιαίτερη παραλλαγή, ειδικά σχεδιασμένη για το περιβάλλον του Αιγαίου (aegean ghost).



F-16D Block 52+, 603 (cn XM-4)




  Τα Block 52+ φέρουν σύμμορφες δεξαμενές καυσίμων (Conformal Fuel Tanks-CFT's), που επιτρέπουν επιπλέον ακτίνα δράσης στα αεροσκάφη, χωρίς να τα επηρεάζουν αεροδυναμικά.

F-16C Block 52+, 526 (cn XK-27)



  Επίσης χρησιμοποιούν το σκοπευτικό επί κάσκας JHMCS σε συνδυασμό με το βλήμα Αέρος-Αέρος AIM-2000 (IRIS-T).
F-16D Block 52+, 605 (cn XM-6)



  Αποστολή νυχτερινής κρούσης με κυβερνήτη τον τότε Δ/κτη της 340Μ Ασμχο (Ι) Βασίλειο Παπαχρήστου και τον δημοσιογράφο/στρατιωτικό συντάκτη Απόλλωνα Λεονταρίτη για το περιοδικό Remove Before Flight Military.

F-16D Block 52+, 605 (cn XM-6)




F-16C/D Block 52+ Fighting Falcon

Η  Πολεμική Αεροπορία είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16.

 Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα.

Τα Ελληνικά block 52+ ανήκουν στις 337, 340 και 343 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης "Φάντασμα", "Αλεπού" και "Αστέρι" αντίστοιχα.

Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Λάρισας (110 ΠΜ) και Σούδας (115 ΠΜ).


F-16C/D Block 52+ / 340 Sqn    (Separate Ways - Journey)

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
  • Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
  • Κινητήρας: 1 Pratt-Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
  • Εκπέτασμα πτερύγων: 9.96μ
  • Μήκος: 15.06μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χλμ/ώρα ή 2.05 Mach
  • Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 50.000 πόδια

Από το 2006 το κάθετο σταθερό των F-16 της 340Μ είναι διακοσμημένο με μαύρα κ κίτρινα τετράγωνα σε μορφή σκακιέρας.




Δείτε το βίντεο για την επέτειο των 60 χρόνων από την ίδρυση της 340Μ, το 2013.

  Ιπτάμενοι κ τεχνικοί της 340Μ και της 480FS σε αναμνηστική φωτογραφία κατά τη διάρκεια της κοινής συνεκπαίδευσης. Από δεξιά διακρίνονται οι Δκτες των 2 Μοιρών.

Η Ιστορία της 340Μ
(... συνέχεια)
Το Μάιο του 1975 η 3402 ΜΔΒ μετακινήθηκε στην 133 ΣΜ (Καστέλλι) και από εκεί μετά από ένα μήνα στην Λάρισα.

 Στις 2-8-1975 η 3402 μετονομάστηκε σε 345 ΜΔΒ και στις 13-9-1975 μετακινήθηκε στην 115 ΠΜ με αεροσκάφη F-84F.

 Τον Αύγουστο του 1975 άρχισε η παραλαβή του νέου τύπου αεροσκαφών της 340 ΜΔΒ, των A/TA-7H Corsair II, τα οποία ήταν Ελαφρού Βομβαρδισμού.

Τα παλαιά αεροσκάφη F-84F της Μοίρας, το προσωπικό και τα μέσα παραδόθηκαν στην 345 ΜΔΒ.

Από τις 29/6/79 έως τις 6/7/79 Σμήνος αεροσκαφών της 340 ΜΒ είχε μετασταθμεύσει στο αεροδρόμιο HAHN της Γερμανίας, στα πλαίσια της ανταλλαγής σμηνών πολεμικών Μοιρών μεταξύ κρατών μελών του ΝΑΤΟ.

Τέσσερα αεροσκάφη της Μοίρας επισκέφτηκαν το 13ο Gruppo Brindisi, στην Ιταλία, από 7 έως 14 Ιουνίου 1983.

Το Φεβρουάριο του 1987 και συγκεκριμένα στις 9-2-87 ζεύγος αεροσκαφών της 340 ΜΒ, κατά την διάρκεια ανταλλαγής πληρωμάτων Πολεμικών Μοιρών, μετέβη στο αεροδρόμιο GRAZZANISE της Ιταλίας, όπου παρέμεινε έως τις 11-2-87. Τον Απρίλιο του ίδιου έτους επίσης δύο αεροσκάφη της Μοίρας μεταστάθμευσαν στην Ιταλία. Έδρευαν στο αεροδρόμιο GRAZZANISE και παρέμειναν εκεί από 21 έως 23-4-87.

Η Μοίρα πέτυχε το 1990, κατά την εκτέλεση του πτητικού έργου της, μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, με αποτέλεσμα να βραβευθεί με το έπαθλο ασφάλειας πτήσεων.

Τέλη Ιουλίου του 1992 στην δύναμη της 340 ΜΒ προστέθηκαν τα μισά αεροσκάφη Α/ΤΑ-7Η της 347 ΜΒ της 110 ΠΜ.

Στις 3-5-1995 μεταστάθμευσαν στην MAJORCA 1 TA-7H και 3 A-7H της 340 ΜΒ για να λάβουν μέρος στην άσκηση “DESTINED GLORY 95”.

Στις 4-10-1997 η Μοίρα έλαβε μέρος με μεγάλη επιτυχία σε άσκηση του ΝΑΤΟ, “DYNAMIC MIX”.

Στις 30-1-2001 πραγματοποιήθηκε τελετή αναστολής λειτουργίας της 340 ΜΒ με συμμετοχή του προσωπικού της 115 ΠΜ, της ηγεσίας της ΠΑ καθώς και αποστράτων αξιωματικών που υπηρέτησαν στην 340 ΜΒ. Ιδιαίτερη εντύπωση στους προσκεκλημένους, έκανε το ειδικά για την περίπτωση βαμμένο επετειακό Α-7Η, με τα χρώματα της Ελληνικής Σημαίας και της 340 ΜΒ. Τα αεροσκάφη της 340 ΜΒ καθώς και μέρος του προσωπικού της ενσωματώθηκαν στην 345 ΜΒ.

Στις 3-3-2003 η μοίρα επανασυγκροτήθηκε στην 115 ΠΜ με αεροσκάφη F-16 Block 52+ από όπου επιχειρεί μέχρι σήμερα.

Η Μοίρα, στην διαδρομή της Ιστορίας της απέσπασε επαίνους και κατέκτησε διάφορα έπαθλα τόσο μεταξύ των Ελληνικών Πολεμικών Μοιρών όσο και των Κρατών Μελών του ΝΑΤΟ.


   Θα ήταν παράλειψη, γράφοντας για την ιστορία της 340Μ να μην αναφερθούμε στο ατύχημα που συνέβη στις 26 Αυγούστου 2010 και σημάδεψε τη σύγχρονη ιστορία της, όταν κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης τακτικής εναέριας μάχης(σενάριο 4 εναντίον 2) στην οποία συμμετείχαν εξι (6) αεροσκάφη, συγκρούστηκαν στον αέρα 2 F-16 της Μοίρας (1 μονοθέσιο & 1 διθέσιο).
  Το συμβάν έλαβε χώρα νότια της Κρήτης, δυτικά της νήσου Χρυσή. Αποτέλεσμα της οποίας ήταν να χάσουν τη ζωή τους οι Ιπτάμενοι: Σγος (Ι) Ιωσήφ Αναστασάκης (35ετών) και Σγος (Ι) Αναστάσιος Μπαλατσούκας (33ετών). Ο τρίτος Ιπτάμενος και χειριστής του διθέσιου F-16D, Ανθσγος (Ι) Παύλος Μποτζάκης (25ετών), διεσώθη χωρίς τραύματα από παραπλέοντα σκάφη.




πηγή: www.haf.gr

Θερμές ευχαριστίες στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και τον Εκπρόσωπο Τύπου ΓΕΑ Σμχο (Ι) Α. Μαρίνο για την έγκριση του αιτήματός μου, στον Δκτη της 115ΠΜ Σμχο (Ι) Ι. Γερόλυμο, τον Δκτη της 340Μ Επγο (Ι) Α. Αντωνακάκη για την φιλοξενία, καθώς και τους συνοδούς αξιωματικούς Επγο (Ι) Κουτσούκο/115ΠΜ και Υπσγο (Ι) Χαρίτο /340Μ.