|
F-16C Block 52+, s/n 509 / 343M |
Η 343 Μοίρα με κωδικό κλήσης "Αστέρι", ιδρύθηκε το 1955. Έχει έδρα την 115 Πτέρυγα Μάχης / Αεροπορική Βάση Σούδας. Το αεροσκάφος που χρησιμοποιεί είναι το F-16C/D Block 52+. Στα 60 χρόνια παρουσίας της στους ουρανούς του Αιγαίου πέταξε με αεροσκάφη F-86E/D Sabre, T-33/MK-3, F-5A/B Freedom Fighter.
Η Μοίρα έχει ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.
|
F-16C Block 52+, s/n 511 |
|
F-16C Block 52+, s/n 511 |
|
F-16D Block 52+, s/n 618 |
|
F-16C Block 52+, s/n 509 |
|
F-16C Block 52+, s/n 509 |
|
Η καλύπτρα του F-16C σε μορφή φυσαλίδας. |
|
AGM-88 HARM |
|
AIM-120 AMRAAM, AIM-9 Sidewinder, AGM-88 HARM |
|
F-16C Block 52+, s/n 509 343Sqn & F-16CM, 91-0338 480th FS / USAFE |
|
F-16C Block 52+, s/n 509 |
|
F-16C Block 52+, s/n 509 |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
Σμηναγός (Ι) Γεώργιος Παπαδάκης / Ιπτάμενος της 343Μ |
|
Σμηναγός (Ι) Γεώργιος Παπαδάκης / Ιπτάμενος της 343Μ |
|
F-16C Block 52+, s/n 510 |
|
F-16C Block 52+, s/n 509 |
|
F-16C Block 52+, s/n 509 |
|
F-16C Block 52+, s/n 509 |
Η Ιστορία της 343Μ
Η 343 ΜΑΗ ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 1955 στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνας με αφη F-86E Sabre σε ρόλο αναχαίτισης ημέρας.
Τον Νοέμβριο του 1955 η Μοίρα μεταστάθμευσε στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας όπου και παρέμεινε μέχρι τον Μάιο του 1958. Στην συνέχεια μεταστάθμευσε στην Αεροπορική Βάση της Νέας Αγχιάλου.
Το 1961 τα αφη F-86E αντικαταστάθηκαν με τα αφη F-86D και T-33/MK-3 και ο ρόλος της Μοίρας άλλαξε σε "Μοίρα παντός καιρού".
Το Μάρτιο του 1966 η Μοίρα εφοδιάστηκε με αφη F-5A/B Freedom Fighter και της ανατέθηκε σαν πρωτεύων ρόλος η "Αναχαίτιση Ημέρας" και σαν δευτερεύων η "Δίωξη Βομβαρδισμού".
Τον Ιούλιο του 1974 η Μοίρα μεταστάθμευσε στην Αεροπορική Βάση Μίκρας όπου και παρέμεινε μέχρι τον Ιούνιο του 1985 οπότε επέστρεψε στην Αεροπορική Βάση της Νέας Αγχιάλου.
Τον Ιούλιο του 1987 επιστρέφει στο τελευταίο σταθμό, στην ηπειρωτική Ελλάδα, την 113ΠΜ, όπου και παρέμεινε έως τον Μάρτιο του 2001 όπου και ανεστάλη η λειτουργία της.
Στις 21 Ιουλίου του 2003 η Μοίρα επαναλειτούργησε στην 115 Π.Μ. στην Αεροπορική Βάση Σούδας με αφη F-16C/D Blk 52+.
πηγή:
www.haf.gr
Θερμές ευχαριστίες στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και τον Εκπρόσωπο Τύπου ΓΕΑ Σμχο (Ι) Α. Μαρίνο για την έγκριση του αιτήματός μου, στον Δκτη της 115ΠΜ Σμχο (Ι) Ι. Γερόλυμο, τον Δκτη της 340Μ Επγο (Ι) Α. Αντωνακάκη για την φιλοξενία, καθώς και τους συνοδούς αξιωματικούς Επγο (Ι) Κουτσούκο/115ΠΜ και Υπσγο (Ι) Χαρίτο /340Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου