|
F-16D Barak s/n 041 (cn 4K-8), 109 "The Valley" Sqn |
ΑΣΚΗΣΗ "ΗΝΙΟΧΟΣ 2016"
Από τη Δευτέρα 4 έως και την Πέμπτη 14 Απριλίου 2016, διεξήχθη στην 117 Πτέρυγα Μάχης / Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, η Πολυεθνική Αεροπορική Διακλαδική Άσκηση Μεσαίας Κλίμακας "Ηνίοχος 2016". Κατά τη διάρκεια της άσκησης εκτελέσθηκαν σύνθετες αεροπορικές αποστολές (προσβολές επίγειων στόχων, στόχων επιφανείας, καταστολής/καταστροφής εχθρικής Αεράμυνας, καθώς και Έρευνας και Διάσωσης σε Περιβάλλον Μάχης), σε ολόκληρο το εύρος του FIR Αθηνών, ημέρα και νύχτα.
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
|
109 "The Valley" Sqn (Tayeset 109 Ha' Emek) |
|
F-16D Barak s/n 041 (cn 4K-8), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
|
Israeli pilots |
|
Israeli pilots |
Στην άσκηση συμμετείχε μεγάλος αριθμός αεροπορικών και ναυτικών δυνάμεων, καθώς και μονάδων του Στρατού Ξηράς, αεροπορικές δυνάμεις του Ισραήλ και των ΗΠΑ, καθώς και ένας παρατηρητής της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.
|
F-16D Barak s/n 055 (cn 4K-15), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 055 (cn 4K-15), 109 "The Valley" Sqn |
Η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία συμμετείχε στην Άσκηση "ΗΝΙΟΧΟΣ 2016" με 12 F-16C/D Barak από τις Μοίρες:
- 109 "The Valley" Sqn , με αεροσκάφη F-16D Block 30 (Brakeet)
- 110 "The knights of North" Sqn , με αεροσκάφη F-16C Block 30 (Barak)
- 117 "The 1st Jet" Sqn , με αεροσκάφη F-16C Block 30 (Barak)
Όλες εδρεύουν στην Αεροπορική Βάση Ramat David / 1η Πτέρυγα.
|
F-16D Barak s/n 041 (cn 4K-8), 109 "The Valley" Sqn |
Η 109 'The Valley Sqn" ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1951 στην Αεροπορική Βάση Tel Nof με α/φη Mosquito FB.6 που ανήκε στη 8η Πτέρυγα.
Το ίδιο έτος μεταστάθμευσε στην Αεροπορική Βάση Hatzor της 4ης Πτέρυγας.
Το 1955 η Μοίρα απενεργοποιήθηκε.
Το 1956 επανεργοποιήθηκε στην Αεροπορική Βάση Ramat David με αεροσκάφη Mystere IVA και ανήκε στην 1η Πτέρυγα.
Η Μοίρα πήρε μέρος στον πόλεμο των 6 ημερών, τον Ιούνιο του 1967, έχοντας υποστεί μεγάλες απώλειες.
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
Πριν από το τέλος του 1967, έγινε η πρώτη ισραηλινή Μοίρα που εφοδιάστηκε με α/φη A-4H Skyhawk, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν σε ρόλο βομβαρδισμού εναντίον της Ιορδανίας.
Η Μοίρα είδε δράση στον πόλεμο του Γιομ Κιπούρ το 1973 με τα α/φη A-4N Skyhawk, ενώ το 1977 παρέλαβε τα α/φη Kfir C-1.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, η Μοίρα αναβάθμισε σε C-2 τα α/φη Kfir και διεξήγαγε επιθέσεις εναντίον του PLO και συριακών θέσεων το 1982, ενώ το 1983 τα αναβάθμισε σε C-7.
Το 1985 η Μοίρα απενεργοποιήθηκε.
|
F-16D Barak s/n 055 (cn 4K-15), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 055 (cn 4K-15), 109 "The Valley" Sqn |
Τον Ιούλιο του 1991, η 109 Μοίρα ενεργοποιήθηκε και πάλι παραλαμβάνοντας περισσότερα από 24 αεροσκάφη F-16C Block 30, τα οποία προήλθαν από την 101 Μοίρα, φέρνοντας την 109Μ, στο ίδιο επίπεδο με τη 110 Μοίρα. Έχοντας έδρα την Αεροπορική Βάση Ramat David, που εδρεύει η 1η Πτέρυγα.
|
F-16D Barak s/n 036 (cn 4K-6), 109 "The Valley" Sqn |
Τα αεροσκάφη αυτά ήταν μέρος της σύμβασης Peace Marbel II και χρησιμοποιούνται ως πολλαπλού ρόλου & βομβαρδισμού.
|
F-16D Barak s/n 041 (cn 4K-8), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 041 (cn 4K-8), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 041 (cn 4K-8), 109 "The Valley" Sqn |
Από το 2005, η Μοίρα χρησιμοποιεί αποκλειστικά τη διθέσια έκδοση με αεροσκάφη F-16D Block 30.
Η έκδοση αυτή ήταν η πρώτη παγκοσμίως που εισήγαγε τη λεγόμενη "dorsal spine". Ξεκινά από το πίσω μέρος του πιλοτηρίου και φτάνει ως τη βάση του κάθετου σταθερού και ο χώρος αυτός χρησιμοποιείται ως διαμέρισμα ηλεκτρονικών -τα περισσότερα εγχώριας ανάπτυξης- και του συστήματος ECM. Στο τμήμα αυτό πιστεύεται ότι φιλοξενούνται ηλεκτρονικά και συστήματα από την έκδοση Wild Weasel (μεταξύ άλλων το σύστημα αυτοπροστασίας SPS-3000 της Elisra).
Σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και εγκαταστάθηκε ενώ τα αεροσκάφη ήταν στη γραμμή παραγωγής στο Fort Worth του Τέξας.
|
F-16D Barak s/n 041 (cn 4K-8), 109 "The Valley" Sqn |
Ενώ το F-16B είναι η διθέσια έκδοση του F-16A που χρησιμοποιείται για τη μετάβαση-εκπαίδευση των ιπταμένων στα F-16. Η ισραηλινή έκδοση του F-16D είναι εντελώς διαφορετική από το F-16C.
Το πίσω κάθισμα είναι αποκλειστικά για τον χειριστή οπλικών συστημάτων (ΧΟΣ), κάτι που μπορεί να συναντήσει κάποιος μόνο στο F-4 Phantom II.
|
F-16D Barak s/n 055 (cn 4K-15), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 055 (cn 4K-15), 109 "The Valley" Sqn |
Σύμφωνα με το περιοδικό της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας, αυτή η έκδοση του F-16D είναι πολύ βαρύτερη από την βασική έκδοση παραγωγής. Κενού φορτίου, το βάρος του είναι 9.525kg, ενώ η βασική έκδοση ζυγίζει μόλις 7.900kg. Το μέγιστο βάρος απογείωσης αυξήθηκε σε 21.770kg - 4.760 κιλά περισσότερο από την βασική έκδοση και αυτό κατέστη δυνατό μετά από τροποποιήσεις που επήλθαν στο σύστημα προσγείωσης.
Η έκταση των τροποποιήσεων οδήγησε στην ανάγκη για μια διαφορετική ονομασία (μη επίσημη) αυτής της έκδοσης η οποία ήταν IF-16D και δόθηκε από την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία. Το IF-16D τροφοδοτείται από τον κινητήρα General Electric F110-GE-100 με μεγαλύτερης διατομής εισαγωγή αέρα.
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
|
F-16D Barak s/n 061 (cn 4K-14), 109 "The Valley" Sqn |
πηγές:
www.scramble.nl
www.f-16.net
www.globalsecurity.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου