Η 340 Μοίρα με κωδικό κλήσης "Αλεπού", ιδρύθηκε το 1953. Έχει έδρα την 115 Πτέρυγα Μάχης / Αεροπορική Βάση Σούδας. Το αεροσκάφος που χρησιμοποιεί είναι το F-16C/D Block 52+, ενώ αεροσκάφη που υπηρέτησαν στη Μοίρα F-84G Thunderjet, F-84F Thunderstreak, A/TA-7H Corsair II.
Η Μοίρα έχει ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.
F-16C Block 52+, s/n 534 (cn XK-35)
F-16C Block 52+, s/n 535 (cn XK-36)
F-16C Block 52+, s/n 536 (cn XK-37)
F-16C Block 52+, s/n 518 (cn XK-19)
F-16D Block 52+, s/n 603 (cn XM-4)
F-16D Block 52+, s/n 605 (cn XM-6)
Η Ιστορία της 340Μ
Η 340 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού συγκροτήθηκε στις 18 Απριλίου 1953 στο αεροδρόμιο της 112 Πτέρυγας Μάχης, με αεροσκάφη F-84G.
Το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η Μοίρα μετακινήθηκε στην 111 ΠΜ (Βόλος). Εκεί, το Μάιο του 1958 τα αεροσκάφη της αντικαταστάθηκαν από τα F-84F.
Από την 111 ΠΜ η 340 ΜΔΒ μεταστάθμευσε στις 4-2-1960 στην 115 Σμηναρχία Μάχης. Το ίδιο έτος η Μοίρα έλαβε μέρος με επιτυχία σε δύο μεγάλες ασκήσεις: Τον Μάιο, στην άσκηση “REGEX 1” και το Σεπτέμβριο στην άσκηση “FLASH BACK”. To επόμενο έτος και συγκεκριμένα στις 14-3-1961 μέχρι 16-3-1961 η Μοίρα πήρε μέρος με μεγάλη επιτυχία στην άσκηση “REGEX 61”.
Από 9-7-1962 μέχρι 14-7-1962 σμήνος από 6 αεροσκάφη F-84F της 340 ΜΔΒ, με 7 χειριστές και 11 τεχνικούς, μετακινήθηκε στο BALIKESIR της Τουρκίας για εκτέλεση άσκησης ανταλλαγής σμηνών μεταξύ Ελλάδας - Ιταλίας - Τουρκίας.
Στις 24-7-1962 σμήνος από 4 αεροσκάφη F-84F της 340 ΜΔΒ εκτέλεσε εκπαιδευτική ναυτιλιακή πτήση με προσγείωση στο RIMINI της Ιταλίας. Το ίδιο έτος ακολούθησε αξιολόγηση της Μοίρας από το SIXATAF, οπού η Μοίρα σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις.
Η Μοίρα αυτή από την 1η Ιουνίου 1964 διαλύθηκε και παρέμεινε ως Εθνική Μοίρα. Τον Ιούλιο του 1964, με Διαταγή του ΓΕΑ, η 340 ΜΔΒ μετονομάστηκε σε 338 ΜΔΒ και η 335 Μοίρα Κρούσεως, η οποία είχε μετακινηθεί στην 115 ΣΜ από την 114 ΠΜ μέσα στον Ιούνιο σε 340 ΜΚ.
Το 1965 η 340 ΜΚ σε αξιολόγηση του 28ου ΑΤΑ κατέλαβε την κατηγορία Α’ φέρνοντας πολύ υψηλές επιδόσεις στις βολές LARS και σε γνώσεις σε τεχνικά θέματα των χειριστών.
Τον Οκτώβριο του επόμενου έτους η 340 ΜΚ έγινε Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού με έδρα την 115 ΠΜ.
Το 1967 βρήκε την 340 ΜΔΒ να προετοιμάζεται πυρετωδώς για την αναμενόμενη αξιολόγηση της από τις αρχές του ΝΑΤΟ. Καρπός των προσπαθειών της ήταν η κατάταξη της στην κατηγορία Α’ του ΝΑΤΟ.
Το Μάρτιο του 1970 σμήνος αεροσκαφών της Μοίρας μετακινήθηκε, στα πλαίσια των ασκήσεων “SOUTHERN FLAG” στο αεροδρόμιο GIOIA DEL COLLE της Ιταλίας στο οποίο παρέμεινε 3 μέρες και εκτέλεσε εκπαιδευτικές πτήσεις.
Τον Αύγουστο του ίδιου έτους τέσσερα αεροσκάφη F-84F της 340 ΜΔΒ μετακινήθηκαν στο αεροδρόμιο GHEDI της Ιταλίας, και εκτέλεσαν εκπαιδευτικές πτήσεις.
Το 1974 συμπεριέλαβε στην δύναμη της τα αεροσκάφη της F-84F των 338 ΜΔΒ και 339 ΜΔΒ, τα οποία αξιοποίησε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τα αεροσκάφη της ανήλθαν τότε στα 75. Τον Ιούλιο αυτού του έτους, περίοδος Κυπριακής κρίσεως, η Μοίρα επάνδρωσε 3 κλιμάκια μετασταθμεύσεως, τα οποία λίγους μήνες αργότερα έγιναν ανεξάρτητες Μοίρες: 3401, 3402, 3403.
(...συνέχεια στο 2ο μέρος)
πηγή: www.haf.gr
Θερμές ευχαριστίες στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και τον Εκπρόσωπο Τύπου ΓΕΑ Σμχο (Ι) Α. Μαρίνο για την έγκριση του αιτήματός μου, στον Δκτη της 115ΠΜ Σμχο (Ι) Ι. Γερόλυμο, τον Δκτη της 340Μ Επγο (Ι) Α. Αντωνακάκη για την φιλοξενία, καθώς και τους συνοδούς αξιωματικούς Επγο (Ι) Κουτσούκο/115ΠΜ και Υπσγο (Ι) Χαρίτο /340Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου