© HAF |
Ο εορτασμός του προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχαγγέλου Μιχαήλ, που πραγματοποιήθηκε από τις 8 έως τις 11 Νοεμβρίου 2012, είχε ξεχωριστό χαρακτήρα για την 110 Πτέρυγα Μάχης, καθώς συνέπεσε με τις εκδηλώσεις εορτασμού της συμπλήρωσης των 100 χρόνων από την ίδρυση του αεροδρομίου της Λάρισας.
Από πλευράς Πολεμικής Αεροπορίας παραβρέθηκαν o Α/ΤΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Ε. Τουρνάς, ο Δ/κτης της 110 ΠΜ Ταξίαρχος (Ι) Γ. Μπλιούμης, πρώην δ/κτες της 110 ΠΜ και πλήθος κόσμου.
Το επετειακό F-16D Block 52+ s/n 619 (c/n XM-20) της 337Μ
Το επετειακό RF-4E Phantom II s/n 7511 (c/n 4148 ex GAF 35+64) της 348ΜΤΑ
Mirage 2000-5EG s/n 554 της 331Μ
A-7E Corsair II s/n 160550 (c/n E520) της 336ΜΒ
F-16C Block 52+ s/n 532 (c/n XK-33) της 337Μ
RF-4E Phantom II s/n 71762 (c/n 5045) της 348ΜΤΑ
Το επετειακό σήμα για τα 100 χρόνια |
RF-4E Phantom II s/n 7495 (c/n 4117 ex GAF as 35+48) της 348ΜΤΑ |
Η Ιστορία της 110ΠΜ / Αεροπορική Βάση Λάρισας
Η Αεροπορική Βάση Λάρισας, αποτελεί το πρώτο οργανωμένο "Πολεμικό Αεροπορικό Συγκρότημα" που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Η ιστορία του αρχίζει με την προσγείωση, του πρώτου ελληνικού αεροσκάφους με το όνομα "Δαίδαλος", την 29 Σεπτεμβρίου 1912. Από τη Λάρισα πραγματοποιήθηκε την 5η Δεκεμβρίου 1912 η πρώτη πολεμική αποστολή τακτικής αναγνώρισης στη περιοχή της Ελασσόνας.
Το 1928 συγκροτήθηκε το Β' Σύνταγμα αεροπλάνων Λάρισας και τέσσερα χρόνια αργότερα ακολούθησε η συγκρότηση της 2ης Σμηναρχίας Λάρισας, μετά την δημιουργία του ανεξάρτητου Κλάδου της Αεροπορίας.
Το 1934 το Πολεμικό Αεροπορικό Συγκρότημα μετονομάσθηκε σε Αεροπορική Βάση Λάρισας και το 1951 πήρε την ονομασία 110 Πτέρυγα Μάχης.
Το επόμενο έτος ιδρύθηκε η 337 Μοίρα, η οποία επιχειρώντας με αεροσκάφη F-84G έγινε η πρώτη Μοίρα με αεροσκάφη jet.
Το 1953 πραγματοποιήθηκε η μεταστάθμευση στη Λάρισα των Μοιρών 338 και 339, με αεροσκάφη F- 84G, ενώ το επόμενο έτος μεταστάθμευσε το Σμήνος Τακτικής Αναγνώρισης, από την 112 ΠΜ, με τροποποιημένα F-84G, τα οποία έφεραν φωτομηχανές.
Το 1955 το Σμήνος αυτό μετονομάσθηκε σε 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης και παρέλαβε αρχικά, αεροσκάφη RT-33 και την επόμενη χρονιά τα RF-84F.
Το 1966 ιδρύθηκε η 342 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού, με αεροσκάφη F-84F και το 1969 μετονομάστηκε σε 344 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού. Η 344 ΜΔΒ παρέμεινε στην ΑΒ Λάρισας μέχρι και το 1977, οπότε και ανεστάλη η λειτουργία της.
Το 1967 ιδρύθηκε στη Λάρισα η 349 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας, με αεροσκάφη F/RF-5A/B, η οποία παρέμεινε μέχρι το 1975, οπότε και μεταστάθμευσε στην 111 ΠΜ.
Από το 1977 και για δύο χρόνια πραγματοποιήθηκε ένα ευρύτατο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της Μονάδας, με στόχο την υποδοχή νέων αεροσκαφών. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, μεταστάθμευσε εκεί η 347 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού με αεροσκάφη Α-7Η.
Το 1978 η 337 Μοίρα Παντός Καιρού, παρέλαβε τα αεροσκάφη F-4E και την επόμενη χρονιά εντάχθηκαν στην δύναμη της 348 ΜΤΑ, τα αεροσκάφη RF-4E.
Το 1987, η 349 ΜΑΗ επέστρεψε στην 110 ΠΜ, για να παραμείνει μέχρι και το 1997, οπότε και ανέστειλε την λειτουργία της. Την ίδια χρονιά μετεγκαταστάθηκε στην 110 ΠΜ η 346 Μοίρα από την 111 ΠΜ με αεροσκάφη F-16 Block 30.
Το 1998, ξεκίνησε η ένταξη των F-4E SRA στη δύναμη της 337 ΜΠΚ.
Το 2011, η 346 Μ ανέστειλε την επιχειρησιακή της λειτουργία και τα αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη της 111 ΠΜ/330 Μ. [www.haf.gr]
100 Χρόνια Αεροδρόμιο Λάρισας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου