Boeing FA-18C Hornet Military Jet

scroll

► Συμμετοχή της 492nd FS "Madhatters" της USAFE στην άσκηση "Ηνίοχος 2018" ► Συμμετοχή της Ιταλικής ΠΑ στην άσκηση "Ηνίοχος 2018" ► Συμμετοχή του Ηνωμένου Βασιλείου στην άσκηση "Ηνίοχος 2018" ► Η 337Μ "Φάντασμα" στη σύγχρονη ιστορία της (2006-2018) ► Συμμετοχή της 117 First Jet Sqn της IAF στην άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ 2018 ► 1η πτήση της Qatar Airways στην Θεσσαλονίκη ► Συμμετοχή των ΗΑΕ στην άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ 2018 ► Άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ 2018 (media day) ► ΑΒ Δεκέλειας (3ο μέρος) ► Μουσείο ΠΑ – ΑΒ Δεκέλειας (2ο μέρος) ► Μουσείο ΠΑ – ΑΒ Δεκέλειας (1ο μέρος) ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 112ΠΜ/ΑΒ Ελευσίνας ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 114ΠΜ/ΑΒ Τανάγρας ► Μουσείο της 335Μ «Τίγρης» ► F-104G στο Διοικητήριο της 335Μ ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 116ΠΜ/ΑΒ Αράξου ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 117ΠΜ/ΑΒ Ανδραβίδας ► Επετειακό F-4E Phantom II AUP-Αναστολή λειτουργίας 339ΜΠΚ ► 348 ΜΤΑ «ΜΑΤΙΑ» ► RF-4E Phantom II στο Διοικητήριο της 348ΜΤΑ ► Scoot Boeing 787 Dreamliner @ LGAV ► Kuwaiti AF KC-130J @ LGAV Airport ► F-16 Demo Team “Zeus”/ Kavala Airshow 2017 ► AH-64DHA Apache ES1024 / Kavala Airshow 2017 ► RF-4E Phantom II 71765 της 348ΜΤΑ ► Γιορτή ΠΑ 2016 – 114ΠΜ/ΑΒ Τανάγρας ► AH-64A+ Apache ES1019 / Kavala Airshow 2017 ► Γιορτή ΠΑ 2016 – 117ΠΜ/ΑΒ Ανδραβίδας ► Αιγυπτιακό F-16 Block 40 – Γιορτή ΠΑ 2016 / ΑΒ Ανδραβίδας ► Για 1η φορά συμμετοχή των ΗΑΕ στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» ► Συμμετοχή 93nd FS “Makos” AFRC στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» ► Participation of 105 “Scorpion” Sqn in exercise “INIOHOS 2017 ► Τελευταία πτήση Δκτη 110ΠΜ, Σχου (Ι) Κων. Καραμεσίνη με RF-4E Phantom II ► Αναστολή λειτουργίας 348ΜΤΑ – Απόσυρση αφων RF-4E Phantom II ► Participation of 101 “First Fighter” Sqn in exercise “INIOHOS 2017 ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» (Media Day) ► 25η Μαρτίου & τα πληρώματα της 383ΜΕΕΑ στον αέρα ► Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Λάρισας ► Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Αράξου ► EMB-145H AEW&C / 380Μ ΑΣΕΠΕ - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► AS-332C1 Super Puma / 384MΕΔ - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► C-130H Hercules / 356MTM - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► Επίδειξη του T-6A Demo Team “Δαίδαλος” στην ΑΒ Λάρισας ► TA-7C Corsair II 154477 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156753 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156767 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156747 / ΑΒ Αράξου ► Πτήσεις Αποστράτων Αξιωματικών – Εορτή ΠΑ 2014 ► Οι τελευταίοι κουρσάροι ► Ο «Ζεύς» στην ΑΒ Σούδας ► 480th FS “The Warhawks” (2ο μέρος) ► 480th FS “The Warhawks” (1ο μέρος) ► Ο Όλυμπος μετά την απόσυρση του στην ΑΒ Τανάγρας ► Ο Τίγρης μετά την απόσυρση του στην ΑΒ Τανάγρας ► 343 Μ «Αστέρι» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (2ο μέρος ► Σωστικά των Ιπταμένων στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» ► 343 Μ «Αστέρι» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (1ο μέρος) ► Participation of 492nd FS “Madhatters” in exercise “INIOHOS 2016 ► Χορτερό Fly In 2015 & Πανελλήνιοι αγώνες υπερελαφρών αφων ► Participation of 117 “First Jet” Sqn in exercise “INIOHOS 2016 ► Participation of 110 “Knights of the North” Sqn in exercise “INIOHOS 2016 ► Participation of 109 “The Valley Sqn” in exercise “INIOHOS 2016” ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» & η εξέλιξη της από 1980 εως & σήμερα ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» ► Ένα φάντασμα στη Σούδα ► 340 Μ «Αλεπού» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (2ο μέρος) ► 340 Μ «Αλεπού» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (1ο μέρος) ► A-7E Corsair II “Όλυμπος”/Ο Κουρσάρος του Αιγαίου ►Scramble για 2 Mirage 2000-5EG της 331Μ από την ΑΒ Τανάγρας ► Επίδειξη του T-6A Demo Team “Δαίδαλος” στην ΑΒ Τανάγρας ► Σμηναγός (Ι) Μιχελής Γεώργιος της 341Μ ► Επίδειξη του F-16 Demo Team “Zeus” στην ΑΒ Τανάγρας ► Επίδειξη CSAR από AS-332C1 Souper Puma της 384 ΜΕΔ ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – 115 ΠΜ ► Η συμμετοχή των Ισραηλινών στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Επίδειξη του F-16 Demo Team “Zeus” για τα 60χρόνια της 343Μ ► EMB-135LR της 352ΜΜΥΠ ► Τα φαντάσματα της Ανδραβίδας ► Συνεκπαίδευση 1ης ΤΑΞΑΣ με ΠΑ του Ισραήλ (Olympus Summit 2015) ► Εορτασμός 60χρόνων της 343Μ ► Η συμμετοχή της 347Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 343Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 3339ΜΠΚ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 340Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 332Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 331Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 337Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Τα Red Arrows στην ΑΒ Ανδραβίδας ► C-130B Hercules / 356MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► AS-332C1 Super Puma / 384MΕΔ - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► C-27J Spartan / 354MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► CL-215 / 355MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► CH-47DG Chinook πάνω από την ΑΒ Σούδας ► F-84F στην ΑΒ Σούδας ► F-5A στην ΑΒ Σούδας ► Συνεκπαιδευση της ΠΑ με την 480th FS ► F-104G στο Διοικητήριο της 336Μ ► A-7H Corsair II στην πύλη της 116ΠΜ ► Μουσείο της 117 Πτέρυγας Μάχης ► Μουσείο της 111 Πτέρυγας Μάχης ► Εορτασμός 25χρόνων της 332Μ ► Επετειακό α/φος της 332Μ ► F-104G στο Τραγανό Ηλείας ►Τελετή Απόσυρσης Α/φων A-7 Corsair II ► F-104G στο Αίγιο ► Επέτειος 40χρόνων των α/φων F/RF-4E Phantom II στην ΠΑ ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης ► F-5A στην 111 ΠΜ ► RF-104G στα Αθίκια Κορινθίας ► F-5A στην Καριώτισσα Πέλλας ► Εορτασμός 60 χρόνων της 341 Μ ► F-5A στην Αγία Βαρβάρα Βέροιας ► Bulgarian AF Open Days - 10years in NATO ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2012 – 100 χρόνια α/δ Λάρισας ► Το F-16 Demo Team “Zeus” στα 100χρόνια του α/δ της Λάρισας ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης ► Bulgarian AF 100years celebrations – Graf Ignatievo AB (2nd part) ► Επέτειος 60 χρόνων της 356ΜΤΜ ► Η τελευταία επίδειξη του Σμηναγού (Ι) Ε. Καραχάλιου με το F-16 Demo Team “Zeus” ► Bulgarian AF 100years celebrations – Graf Ignatievo AB (1st part) ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2013 – ΑΒ Ακτίου ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – Μουσείο της 110ΠΜ ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – Μουσείο της 111ΠΜ ► Preserved Aircrafts at Graf Ignatievo AB ► Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ► Ο στόλος των DHC-8-402Q Dash 8 της Olympic Air ► Εορτασμός 60 χρόνων της 348 ΜΤΑ ► Plane Spotting στο α/δ «Ελ. Βενιζέλος» (ATH/LGAV) 2012 ► 3 RTAF JAS-39C Gripen @ Thessaloniki Airport (fuel stop/delivery flight) ► F-5A στο Παλαιό Φάληρο ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» (SKG/LGTS) ► Bulgarian AF Museum – Krumovo AB ► 2nd Kavala Air Show 2012 ► Graf Ignatievo AB 2011 ► Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας - ΑΒ Δεκέλειας ► Χορτερό Fly In 2013 ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Ελευσίνας ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Τανάγρας ► Εορτασμός 10 χρόνων λειτουργίας της 383 ΜΕΕΑ ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Λάρισας ► F-5A στο Ηράκλειο/Λαγκαδά ► F-104G στο Άλσος Στρατού, στο Γουδί ► F-86E Sabre (CL-13Mk.2) στην οροφή πρατηρίου καυσίμων ► Αεροπορική επίδειξη από τους Thunderbirds ► Το F-16C Blk 50 045 επέστρεψε στην Ελλάδα ► Αεροσκάφη στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών ► F.1CG στο Παλαιό Φάληρο ► F-104G Starfighter στην Κηφισιά ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2010 – 110ΠΜ & 113ΠΜ ► Εορτασμός 20 χρόνων από την ίδρυση της 346Μ ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2009 – 110ΠΜ & 111ΠΜ ► Ελικόπτερα Huey σε μια διαφορετική αποστολή ► F-5A στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης ► Εορτασμός 50 χρόνων 130 Σμηναρχίας Μάχης ► Το T-33A της Αερολέσχης Σερρών

Τρίτη, 19 Δεκεμβρίου 2017

Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας - ΑΒ Δεκέλειας (3ο μέρος)


  Το Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας εδρεύει στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας στο Τατόι και περιλαμβάνει μια ενδιαφέρουσα συλλογή από αεροπορικά εκθέματα. Υπάγεται στην 123 Σμηναρχία Τεχνικής Εκπαίδευσης (123 ΣΤΕ).
  Η αεροπορική συλλογή του Μουσείου στεγάζεται κατά το μεγαλύτερο μέρος στο υπόστεγο «Λέρος». Το υπόστεγο αυτό ανεγέρθηκε κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου απο τους Ιταλούς στην Λέρο και χρησιμοποιήθηκε ως βάση υδροπλάνων μέχρι τον Β΄ Π.Π.


Εκθέματα Εξωτερικά Νοτίως του Υπόστεγου ΛΕΡΟΣ

Στον χώρο αυτό εκτίθενται αεροσκάφη της δεκαετίας 1965-1975 και αποτέλεσαν τα δεύτερης γενιάς μαχητικά/βομβαρδιστικά της Π.Α.

Dassault Mirage F.1CG

Mirage F.1CG s/n 101
Mirage F.1CG s/n 101
Mirage F.1CG s/n 101
  Αεροσκάφος Mirage F.1CG κατασκευής εργοστασίου AMD-BA Dassault με έτος κατασκευής 1975 και αριθμό Σειράς 101 και αριθμό Κατασκευής 51.
Το α/φος είναι το δεύτερο κατά σειρά που φέρει τον αριθμό Σειράς 101 καθώς το πρώτο καταστράφηκε σε ατύχημα στη Dassault κατά τη διάρκεια δοκιμών λίγο πριν την παράδοση του στην Π.Α., ήλθε στη Ελλάδα στις 08/08/1975 μαζί με το 102 οπότε εντάχτηκε σε υπηρεσία ο τύπος, και απεσύρθη στις 30/07/2003.
  Το α/φος ήταν ενταγμένο στην 342ΜΠΚ (Μοίρα Παντός Καιρού)που επιχειρούσε από την 114ΠΜ σχεδόν 30 χρόνια (έως το 2003) ήταν το κύριο αεροσκάφος αναχαίτισης της ΠΑ μέχρι την παραλαβή των Μ2000 και F-16. Το α/φος δόθηκε στο Μουσείο Π.Α. στις 19/10/2007 και εις το οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο με χρώματα Aegean Blue, που έφερε κατά το χρόνο υπηρεσίας του.

LTV (Ling - Temco - Vought) A-7H Corsair ΙI

A-7H Corsair II, BuNu 159664
A-7H Corsair II, BuNu 159664
A-7H Corsair II, BuNu 159664
  Αεροσκάφος A-7H Corsair II κατασκευής εργοστασίου LTV (Link- Temco – Vought) με έτος κατασκευής 1975, αριθμό Σειράς 159664 και αριθμό Κατασκευής H3. Ο τύπος εισήλθε σε υπηρεσία με την Π.Α. τον Αύγουστο του 1975 και απεσύρθη το Μάρτιο του 2007. Το αεροσκάφος ήταν το ένα από τα δύο που έφτασαν πρώτα στην Ελλάδα το Αύγουστο του 1975.
  Απεσύρθη το Σεπτέμβριο του 2005 στον Άραξο. Το α/φος μεταφέρθηκε στο Μουσείο από την 116ΠΜ στις 16/03/2006, στο οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο με χρώματα παραλλαγής Βιετνάμ, που έφερε κατά το χρόνο υπηρεσίας του, έχοντας συμπληρώσει 5.193:30 ώρες πτήσης.

McDonnel Douglas RF-4E Phantom II

RF-4E Phantom II, s/n 7487
RF-4E Phantom II, s/n 7487




RF-4E Phantom II, s/n 7487
RF-4E Phantom II, s/n 7487
  Αεροσκάφος RF-4 Phantom II κατασκευής εργοστασίου Mc Donnel Douglas με έτος κατασκευής 1970, αριθμό Σειράς 69-7487 και αριθμό Κατασκευής 4101. Το αεροσκάφος ήταν ένα εκ των 88 που κατασκευάστηκαν για την Πολεμική Αεροπορία της Γερμανίας και το 39 κατά σειρά.
  Το Μάιο του 1993 η Π.Α. και ειδικότερα 348 Μοίρα παρέλαβε τα πρώτα από τα 27 RF-4E που παραχωρήθηκαν από τη Γερμανική Αεροπορία και μεταξύ αυτών και το εν λόγω αεροσκάφος. Τα RF-4E αποσύρθηκαν από την υπηρεσία της Π.Α. τον Μάιο του 2017.

Ιστορικό

Το 1986 συγκροτήθηκε από το ΓΕΑ Γραφείο Οργάνωσης Πολεμικού Μουσείου ΠΑ (Γ.Ο.ΠΟΜ/ΠΑ). Το 1988 το γραφείο αυτό εντάχθηκε στη νεοσύστατη Υπηρεσία Ιστορίας Αεροπορίας και είχε αποστολή τη σταδιακή συγκέντρωση υλικού για τη δημιουργία της συλλογής ενός μελλοντικού Αεροπορικού Μουσείου.

Το 1990 ιδρύθηκε γραφείο ίδρυσης Μουσείου ως τμήμα του ΓΕΑ/Α5 με στόχους τη συνέχιση, υπό την εποπτεία του ΓΕΑ, της συγκέντρωσης του μουσειακού υλικού καθώς και την εξεύρεση του καταλληλότερου φορέα υλοποίησης του Μουσείου. Εξετάστηκαν διάφορες πιθανές περιπτώσεις, τα οργανογράμματα ελληνικών και ξένων μουσείων και προτιμήθηκε τελικά η ίδρυση στρατιωτικής μονάδας.
Τον Ιούλιο του 1992 με απόφαση του ΑΑΣ (Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου) συγκροτήθηκε το Μ/ΠΑ επίσημα ως μονάδα της Αεροπορίας ισότιμη με Σμηναρχία Μάχης, με διοικητική υπαγωγή στο ΓΕΑ και έδρα την Αεροπορική Βάση Δεκέλειας.

Τον Αύγουστο του 2000 με απόφαση του ΑΑΣ (Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου) τροποποιήθηκε ο κανονισμός οργάνωσης και λειτουργίας του Μουσείου και καθορίστηκε η υπαγωγή του από το ΓΕΑ στη ΔΑΕ (Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης).
Τον Ιούλιο του 2004 με απόφαση του ΑΑΣ καθορίστηκε η υπαγωγή του Μουσείου στο ΓΕΑ.
Τον Οκτώβριο του 2006 το Μουσείο της ΠΑ υπήχθη στη ΔΑΕ.
Από το Σεπτέμβριο του 2015 το Μουσείο υπάγεται στην 123ΣΤΕ.


Northrop F-5A Freedom Fighter

F-5A Freedom Fighter s/n 10541
F-5A Freedom Fighter s/n 10541
  Αεροσκάφος F-5A Freedom Fighter κατασκευής εργοστασίου Northrop με έτος κατασκευής 1965 με αριθμό Σειράς 65-10541 και αριθμό Κατασκευής N.6202. Παρελήφθη από την IIAF (Ιρανική Αυτοκρατορική Αεροπορία) μέσω MAP το Νοέμβριο του 1983 και απεσύρθη από υπηρεσία το Μάρτιο του 1993.
  Εντολή διάθεσης στο Μουσείο Π.Α. Ιανουάριος 1994.


Προοπτικές

Στο πρόγραμμα του Μουσείου για το άμεσο μέλλον περιλαμβάνονται οι στόχοι:
  • Ολοκλήρωση της συγκέντρωσης όλων των α/φων της ΠΑ που παρουσιάζουν μουσειακό ενδιαφέρον. Εξετάζεται η πιθανότητα δημιουργίας αποθέματος από συγκεκριμένους τύπους ιστορικής αξίας, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν για ανταλλαγές και έτσι μπορούν να αποκτηθούν α/φη ή άλλα εκθέματα που σε εμάς δεν έχουν διασωθεί.
  • Αύξηση της Αεροπορικής Συλλογής και με αεροπλάνα που δεν χρησιμοποιήθηκαν από τη Πολεμική Αεροπορία αλλά διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στη παγκόσμια Αεροναυτική Ιστορία.
  • Εμπλουτισμός των συλλογών Αεροπορικής Αρχαιολογίας και οχημάτων με περισσότερα εκθέματα. Εκθέματα αυτού του είδους μαγνητίζουν το ενδιαφέρον και τη φαντασία των επισκεπτών και καθιστούν το Μουσείο ενδιαφέρον για ευρύτερο κύκλο κοινού.
  • Συνεχίζεται η προσπάθεια για την ανεύρεση υλικών που θα αποτελέσουν τα μελλοντικά εκθέματα του Μουσείου. Αναζητείται φωτογραφικό υλικό κάθε είδους, τεχνικά εγχειρίδια, αεροναυτικά κειμήλια και αναμνηστικά, στολές προσωπικού όλων των βαθμών και ειδικοτήτων, κλπ.
  • Δημιουργία αιθουσών με θεματικές ενότητες εξοπλισμού που χρησιμοποιήθηκε από την ΠΑ, όπως ηλεκτρονικές συσκευές αεροσκαφών και εδάφους, οπλισμού, στολών, αεροκινητήρων, κ.ά.

Lockheed F-104G Starfighter

F-104G Starfighter s/n 7415
F-104G Starfighter s/n 7415
F-104G Starfighter s/n 7415
  Αεροσκάφος F-104G Starfighter κατασκευής εργοστασίου ΜΒΒ με έτος κατασκευής 1961 με αριθμό Σειράς 7415 και αριθμό Κατασκευής 7415. Παρελήφθη από την Luftwaffe (Γερμανική Αεροπορία) μέσω MAP 15 Σεπτεμβρίου του 1988 και απεσύρθη από υπηρεσία το 1993. Κατ.Ε1. Εντολή διάθεσης στο Μουσείο Π.Α. 29/11/93 (5/1993-ΚΕΑ).

North American Aviation F-86E (M)

CL-13 Mk.2 s/n 19146
CL-13 Mk.2 s/n 19146
  Αεροσκάφος NAA F-86E(M) Κατασκευής υπό άδεια στο εργοστασίου Canadair ως CL-13 Mk.2, με έτος κατασκευής 1951, αριθμό Σειράς 19146 και αριθμό Κατασκευής 46. Παρελήφθη από τη Καναδική Αεροπορία (RοCAF) στις 16/07/1951 και εντάχθηκε στην 1 Πτέρυγα Μάχης, υπηρετώντας με τις 439 και 441 Μοίρες, διαγράφηκε από τη RοCAF στις 29/09/1954 και μεταβιβάστηκε στην Ελλάδα μέσω MDAP.
  Πριν από την παράδοσή του υπέστη τροποποίηση στην πτέρυγα και από Slated έγινε ευρείας χορδής 6-3 με αεροφράκτη και χωρίς Slats. Ο τύπος εντάχθηκε σε υπηρεσία με την Π.Α. τον Ιούλιο του 1957 και απεσύρθη από υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1966.
  Από το 1984 έως και τον Απρίλιο του 2000 ευρίσκετο στη ΣΤΥΑ ως εκπαιδευτικό βοήθημα και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για ασκήσεις πυρασφάλειας. Βρισκόταν σε κακή κατάσταση στο χώρο της ΣΤΥΑ μέσα στην 123 ΠΤΕ, στις 21/04/2000 δόθηκε στο Μουσείο Π.Α. το οποίο το επισκεύασε και εις το οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο στα χρώματα της 342 Μοίρας με κίτρινο κάθετο σταθερό και το έμβλημα της Μοίρας.


Grumman HU-16B ASW Albatross (ΝΑ του Υπόστεγου ΛΕΡΟΣ)

HU-16B ASW Albatross s/n 51-7190
HU-16B ASW Albatross s/n 51-7190
  Αεροσκάφος HU-16B ASW Albatross κατασκευής εργοστασίου Grumman με έτος κατασκευής 1951 με αριθμό Σειράς 51-7190 και αριθμό Κατασκευής G250. Παρελήφθη από την KNL (Νορβηγική Αεροπορία, πρώην WH-A) μέσω MAP το Μάρτιο του 1969 και απεσύρθη από υπηρεσία το 1996. Το α/φος κατά την διάρκεια της υπηρεσίας του υπηρέτησε με την 359 ΜΝΑΣ και έφερε το όνομα “ΘΗΣΕΥΣ”.
  Μεταφέρθηκε στο Μουσείο Π.Α. τον Σεπτέμβριο του 1996, παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αποθήκευση στο βόρειο άκρο του αεροδρομίου (ΜΑΕΔΥ), το 2005 μεταφέρθηκε στο χώρο του Μουσείου Π.Α. όπου και εκτίθεται. Το α/φος φέρει δυο κινητήρες Pratt & Whitney R-1820.

Πληροφορίες – Επικοινωνία

  • Διεύθυνση: Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας, Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, 13671 Τατόι.
  • Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων: 210-8195275, 210-8195255
  • Fax: 210-8195258, 210-2461661
  • E-mail: museum@haf.gr
  • GPS Coordinates: 38.1002204 – 23.7803797,375

Ώρες Λειτουργίας

Σαββατοκύριακα – Επίσημες Αργίες
  • 10:00 έως 16:00 κατά την περίοδο ισχύος χειμερινής ώρας (τελευταία προσέλευση 15:00).
  • 10:00 έως 18:00 κατά την περίοδο ισχύος θερινής ώρας (τελευταία προσέλευση 17:00).
Εργάσιμες ημέρες (μόνο για ομάδες – μαθητές – συλλόγους): Κατόπιν προ-συνεννόησης τέσσερις (4) ημέρες νωρίτερα, στα τηλέφωνα του Μουσείου, από 08:00 έως 14:30 με ώρα τελευταίας προσέλευσης στις 13:30.

Το Μουσείο παραμένει κλειστό :

  • Στις 25 και 26 Δεκεμβρίου
  • Την Πρωτοχρονιά
  • Την Μεγάλη Παρασκευή
  • Το Μεγάλο Σάββατο
  • Την Κυριακή του Πάσχα
  • Την 15η Αυγούστου

Πρόσβαση

Η κεντρική πύλη της Αεροπορικής Βάσης Δεκέλειας (Α.Β. Δεκέλειας) βρίσκεται στην οδό Τατοΐου – Αχαρνές Αττικής και η πρόσβασή της μπορεί να γίνει μέσω:
  • Του σιδηροδρομικού σταθμού ΔΕΚΕΛΕΙΑ, της Γραμμής του Προαστιακού του ΟΣΕ Πειραιάς Χαλκίδα, που βρίσκεται 50 μέτρα από την κεντρική πύλη
  • Της γραμμής 537 των λεωφορείων του ΟΑΣΑ στάση ΑΕΡ. ΒΑΣΗ ΔΕΚΕΛΕΙΑΣ
  • Της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης (Ε75). Από την έξοδο ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ – ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ ακολουθείστε την Λεωφ. Κύμης. Εξέλθετε στην έξοδο ΑΧΑΡΝΕΣ-ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗ. Η κεντρική πύλη βρίσκεται 300 μέτρα στην κατεύθυνση προς Βαρυμπόμπη.

Είσοδος

Για την είσοδο στην Α.Β. Δεκέλειας απαιτείται: Για τους έχοντες την Ελληνική Ιθαγένεια, η επίδειξη της αστυνομικής τους ταυτότητας. Για τους μη-έχοντες την Ελληνική Ιθαγένεια:
  • Για τους διαμένοντες στην Ελλάδα η επίδειξη της αστυνομικής τους ταυτότητας ή διαβατηρίου και της άδειας παραμονής στην Ελλάδα ή επικυρωμένου φωτοαντίγραφου από τις αρμόδιες αρχές.
  • Για τους διερχόμενους πολίτες άλλων χωρών:

  1. Συμφωνίας Schengen, η επίδειξη της ατομικής τους ταυτότητας (Identification Card) της χώρας τους ή του διαβατηρίου τους.
  2. Εκτός Συμφωνίας Schengen, η επίδειξη του διαβατηρίου τους σφραγισμένου για την είσοδο στην Ελλάδα από επίσημη Ελληνική Αρχή.
Η είσοδος στο Μουσείο ΠΑ είναι δωρεάν. Οι χώροι του Μουσείου ΠΑ είναι εύκολα προσβάσιμοι σε άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ). Εάν απαιτείται κάποια ιδιαίτερη βοήθεια προτείνεται η προ-συνεννόηση με το προσωπικό του Μουσείου.



πηγή στοιχείων:
https://www.haf.gr