Boeing FA-18C Hornet Military Jet

scroll

► Η 337Μ "Φάντασμα" στη σύγχρονη ιστορία της (2006-2018) ► Συμμετοχή της 117 First Jet Sqn της IAF στην άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ 2018 ► 1η πτήση της Qatar Airways στην Θεσσαλονίκη ► Συμμετοχή των ΗΑΕ στην άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ 2018 ► Άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ 2018 (media day) ► ΑΒ Δεκέλειας (3ο μέρος) ► Μουσείο ΠΑ – ΑΒ Δεκέλειας (2ο μέρος) ► Μουσείο ΠΑ – ΑΒ Δεκέλειας (1ο μέρος) ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 112ΠΜ/ΑΒ Ελευσίνας ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 114ΠΜ/ΑΒ Τανάγρας ► Μουσείο της 335Μ «Τίγρης» ► F-104G στο Διοικητήριο της 335Μ ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 116ΠΜ/ΑΒ Αράξου ► Γιορτή ΠΑ 2017 – 117ΠΜ/ΑΒ Ανδραβίδας ► Επετειακό F-4E Phantom II AUP-Αναστολή λειτουργίας 339ΜΠΚ ► 348 ΜΤΑ «ΜΑΤΙΑ» ► RF-4E Phantom II στο Διοικητήριο της 348ΜΤΑ ► Scoot Boeing 787 Dreamliner @ LGAV ► Kuwaiti AF KC-130J @ LGAV Airport ► F-16 Demo Team “Zeus”/ Kavala Airshow 2017 ► AH-64DHA Apache ES1024 / Kavala Airshow 2017 ► RF-4E Phantom II 71765 της 348ΜΤΑ ► Γιορτή ΠΑ 2016 – 114ΠΜ/ΑΒ Τανάγρας ► AH-64A+ Apache ES1019 / Kavala Airshow 2017 ► Γιορτή ΠΑ 2016 – 117ΠΜ/ΑΒ Ανδραβίδας ► Αιγυπτιακό F-16 Block 40 – Γιορτή ΠΑ 2016 / ΑΒ Ανδραβίδας ► Για 1η φορά συμμετοχή των ΗΑΕ στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» ► Συμμετοχή 93nd FS “Makos” AFRC στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» ► Participation of 105 “Scorpion” Sqn in exercise “INIOHOS 2017 ► Τελευταία πτήση Δκτη 110ΠΜ, Σχου (Ι) Κων. Καραμεσίνη με RF-4E Phantom II ► Αναστολή λειτουργίας 348ΜΤΑ – Απόσυρση αφων RF-4E Phantom II ► Participation of 101 “First Fighter” Sqn in exercise “INIOHOS 2017 ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2017» (Media Day) ► 25η Μαρτίου & τα πληρώματα της 383ΜΕΕΑ στον αέρα ► Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Λάρισας ► Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Αράξου ► EMB-145H AEW&C / 380Μ ΑΣΕΠΕ - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► AS-332C1 Super Puma / 384MΕΔ - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► C-130H Hercules / 356MTM - Γιορτή ΠΑ 2016/ΑΒ Ελευσίνας ► Επίδειξη του T-6A Demo Team “Δαίδαλος” στην ΑΒ Λάρισας ► TA-7C Corsair II 154477 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156753 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156767 / ΑΒ Αράξου ► TA-7C Corsair II 156747 / ΑΒ Αράξου ► Πτήσεις Αποστράτων Αξιωματικών – Εορτή ΠΑ 2014 ► Οι τελευταίοι κουρσάροι ► Ο «Ζεύς» στην ΑΒ Σούδας ► 480th FS “The Warhawks” (2ο μέρος) ► 480th FS “The Warhawks” (1ο μέρος) ► Ο Όλυμπος μετά την απόσυρση του στην ΑΒ Τανάγρας ► Ο Τίγρης μετά την απόσυρση του στην ΑΒ Τανάγρας ► 343 Μ «Αστέρι» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (2ο μέρος ► Σωστικά των Ιπταμένων στην άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» ► 343 Μ «Αστέρι» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (1ο μέρος) ► Participation of 492nd FS “Madhatters” in exercise “INIOHOS 2016 ► Χορτερό Fly In 2015 & Πανελλήνιοι αγώνες υπερελαφρών αφων ► Participation of 117 “First Jet” Sqn in exercise “INIOHOS 2016 ► Participation of 110 “Knights of the North” Sqn in exercise “INIOHOS 2016 ► Participation of 109 “The Valley Sqn” in exercise “INIOHOS 2016” ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» & η εξέλιξη της από 1980 εως & σήμερα ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2016» ► Ένα φάντασμα στη Σούδα ► 340 Μ «Αλεπού» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (2ο μέρος) ► 340 Μ «Αλεπού» - Συνεκπαίδευση με την 480FS/USAFE (1ο μέρος) ► A-7E Corsair II “Όλυμπος”/Ο Κουρσάρος του Αιγαίου ►Scramble για 2 Mirage 2000-5EG της 331Μ από την ΑΒ Τανάγρας ► Επίδειξη του T-6A Demo Team “Δαίδαλος” στην ΑΒ Τανάγρας ► Σμηναγός (Ι) Μιχελής Γεώργιος της 341Μ ► Επίδειξη του F-16 Demo Team “Zeus” στην ΑΒ Τανάγρας ► Επίδειξη CSAR από AS-332C1 Souper Puma της 384 ΜΕΔ ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – 115 ΠΜ ► Η συμμετοχή των Ισραηλινών στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Επίδειξη του F-16 Demo Team “Zeus” για τα 60χρόνια της 343Μ ► EMB-135LR της 352ΜΜΥΠ ► Τα φαντάσματα της Ανδραβίδας ► Συνεκπαίδευση 1ης ΤΑΞΑΣ με ΠΑ του Ισραήλ (Olympus Summit 2015) ► Εορτασμός 60χρόνων της 343Μ ► Η συμμετοχή της 347Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 343Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 3339ΜΠΚ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 340Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 332Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 331Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Η συμμετοχή της 337Μ στην Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ 2015» ► Τα Red Arrows στην ΑΒ Ανδραβίδας ► C-130B Hercules / 356MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► AS-332C1 Super Puma / 384MΕΔ - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► C-27J Spartan / 354MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► CL-215 / 355MTM - Γιορτή ΠΑ 2014/ΑΒ Ελευσίνας ► CH-47DG Chinook πάνω από την ΑΒ Σούδας ► F-84F στην ΑΒ Σούδας ► F-5A στην ΑΒ Σούδας ► Συνεκπαιδευση της ΠΑ με την 480th FS ► F-104G στο Διοικητήριο της 336Μ ► A-7H Corsair II στην πύλη της 116ΠΜ ► Μουσείο της 117 Πτέρυγας Μάχης ► Μουσείο της 111 Πτέρυγας Μάχης ► Εορτασμός 25χρόνων της 332Μ ► Επετειακό α/φος της 332Μ ► F-104G στο Τραγανό Ηλείας ►Τελετή Απόσυρσης Α/φων A-7 Corsair II ► F-104G στο Αίγιο ► Επέτειος 40χρόνων των α/φων F/RF-4E Phantom II στην ΠΑ ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης ► F-5A στην 111 ΠΜ ► RF-104G στα Αθίκια Κορινθίας ► F-5A στην Καριώτισσα Πέλλας ► Εορτασμός 60 χρόνων της 341 Μ ► F-5A στην Αγία Βαρβάρα Βέροιας ► Bulgarian AF Open Days - 10years in NATO ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2012 – 100 χρόνια α/δ Λάρισας ► Το F-16 Demo Team “Zeus” στα 100χρόνια του α/δ της Λάρισας ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης ► Bulgarian AF 100years celebrations – Graf Ignatievo AB (2nd part) ► Επέτειος 60 χρόνων της 356ΜΤΜ ► Η τελευταία επίδειξη του Σμηναγού (Ι) Ε. Καραχάλιου με το F-16 Demo Team “Zeus” ► Bulgarian AF 100years celebrations – Graf Ignatievo AB (1st part) ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2013 – ΑΒ Ακτίου ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – Μουσείο της 110ΠΜ ► Μνημείο Πεσόντων Αεροπόρων – Μουσείο της 111ΠΜ ► Preserved Aircrafts at Graf Ignatievo AB ► Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ► Ο στόλος των DHC-8-402Q Dash 8 της Olympic Air ► Εορτασμός 60 χρόνων της 348 ΜΤΑ ► Plane Spotting στο α/δ «Ελ. Βενιζέλος» (ATH/LGAV) 2012 ► 3 RTAF JAS-39C Gripen @ Thessaloniki Airport (fuel stop/delivery flight) ► F-5A στο Παλαιό Φάληρο ► Plane Spotting στο α/δ «Μακεδονία» (SKG/LGTS) ► Bulgarian AF Museum – Krumovo AB ► 2nd Kavala Air Show 2012 ► Graf Ignatievo AB 2011 ► Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας - ΑΒ Δεκέλειας ► Χορτερό Fly In 2013 ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Ελευσίνας ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Τανάγρας ► Εορτασμός 10 χρόνων λειτουργίας της 383 ΜΕΕΑ ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2011 – ΑΒ Λάρισας ► F-5A στο Ηράκλειο/Λαγκαδά ► F-104G στο Άλσος Στρατού, στο Γουδί ► F-86E Sabre (CL-13Mk.2) στην οροφή πρατηρίου καυσίμων ► Αεροπορική επίδειξη από τους Thunderbirds ► Το F-16C Blk 50 045 επέστρεψε στην Ελλάδα ► Αεροσκάφη στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών ► F.1CG στο Παλαιό Φάληρο ► F-104G Starfighter στην Κηφισιά ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2010 – 110ΠΜ & 113ΠΜ ► Εορτασμός 20 χρόνων από την ίδρυση της 346Μ ► Εορτή Πολεμικής Αεροπορίας 2009 – 110ΠΜ & 111ΠΜ ► Ελικόπτερα Huey σε μια διαφορετική αποστολή ► F-5A στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης ► Εορτασμός 50 χρόνων 130 Σμηναρχίας Μάχης ► Το T-33A της Αερολέσχης Σερρών

Παρασκευή, 8 Σεπτεμβρίου 2017

348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης "ΜΑΤΙΑ"


  Η 348 ΜΤΑ ήταν μία από τις αρχαιότερες και ιστορικές Μοίρες της ΠΑ και η μοναδική σε ρόλο Τακτικής Αναγνώρισης.
Συγκροτήθηκε αρχικά ως Σμήνος στις 26 Νοεμβρίου του 1953, στην 112 Πτέρυγα Μάχης / Αεροπορική Βάση Ελευσίνας με αεροσκάφη F-84G. Οι αποστολές αναγνώρισης εκτελούνταν με τις φωτομηχανές κατακόρυφης σάρωσης τοποθετημένες στο εμπρός τμήμα της αριστερής δεξαμενής καυσίμου στο ακροπτερύγιο.

Στις 5 Ιουλίου του 1954, το Σμήνος μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Λάρισας.



Στις 5 Μαίου του 1955, το Σμήνος οργανώθηκε σε Μοίρα, ενώ με την απόσυρση των F-84G Thunderjet άρχισε η παραλαβή των αεροσκαφών RT-33A.
© HAF
© HAF
© HAF

Στις 6 Αυγούστου του 1956, εκτελείται η πρώτη αποστολή με το νεοαποκτηθέν αεροσκάφος RF-84F Thunderflash. Τα νέα αεροσκάφη ήταν εξοπλισμένα με τρεις φωτομηχανές στο ρύγχος για ημερήσιες αποστολές αναγνώρισης. Παράλληλα, άρχισε η σταδιακή απόσυρση των RT-33A, η οποία ολοκληρώθηκε το 1957.
© HAF
© HAF
© HAF

© HAF
© HAF
© HAF
Στις 3 Νοεμβρίου 1978, το πρώτο Recce Phantom με s/n 77-1761 (το πρώτο από τα συνολικά 8 νέα αεροσκάφη) προσγειώνεται στον διάδρομο της Λάρισας.
© HAF
Στις 29 Μαρτίου του 1991, τα αξιόπιστα RF-84F αποσύρονται από την ενεργό δράση, αφού υπηρέτησαν επάξια στους ελληνικούς ουρανούς για 35 ολόκληρα χρόνια.

Βίντεο από την τελετή απόσυρσης των α/φων RF-84F
                                                                   ©  Antonios Manousakis

  Τον Μάιο του 1993, άρχισε η παραλαβή 27 αεροσκαφών RF-4E από τη Γερμανική πολεμική αεροπορία προκειμένου να αυξηθεί ο στόλος της Μοίρας. Η παραλαβή των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1994. Είκοσι αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη της Μοίρας, ενώ τα υπόλοιπα 7 χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή ανταλλακτικών για την υποστήριξη του τύπου.
  Το RF-4E αποτελεί παραλλαγή του μαχητικού F-4E και διαφοροποιείται από αυτό ως προς τις φωτομηχανές που φέρει στο ρύγχος με δυνατότητα παρατήρησης προς τα πλάγια και προς τα πίσω.
  Σε αντίθεση με το παλιότερο δόγμα φωτοαναγνώρισης της USAF της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ, που συνοψιζόταν στο σλόγκαν Alone, Unarmed, Unafraid, τα ελληνικά RF-4E φέρουν οπλισμό (βλήματα AIM-9 Sidewinder) και σύστημα αυτοπροστασίας (δέκτης προειδοποίησης ραντάρ ALR-91 και εκτοξευτή αερόφυλλων ALE-47). Μπορούν να επιχειρούν σε ύψη από ελάχιστα μέχρι 60.000 πόδια ανάλογα με το είδος της αποστολής.

Αποστολή της 348ΜΤΑ

  Η 348 ΜΤΑ έχει ως αποστολή τη διεξαγωγή Τακτικών Αναγνωρίσεων επ' ωφελεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό. Επιπλέον, εκτελεί αποστολές επ΄ ωφελεία υπηρεσιών και κοινωνικών φορέων όπως φωτογράφηση πυρκαγιών, οικισμών, οριοθέτηση εκτάσεων κ.α. Επίσης, εκτελεί αποστολές γενικής υποστηρίξεως Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ), και συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών (ELINT), σε περίοδο ειρήνης, κρίσης και πολέμου.
  Κυριότερη αποστολή του είναι η αναγνώριση πριν και μετά την προσβολή ενός στόχου. Στη 2η περίπτωση η αποστολή ονομάζεται BDA (Battle Damage Assesment) και η επιτυχία της είναι καίριος παράγοντας για το σχεδιασμό επιχειρήσεων ΔΒ.

Αεροσκάφη που υπηρέτησαν στη Μοίρα

Η 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης έκλεισε τα φτερά της μετά από 64 χρόνια συνεχούς παρουσίας στους ελληνικούς ουρανούς και ταυτόχρονα αποσύρθηκαν τα αεροσκάφη RF-4E προσφέροντας από τη πλευρά τους σε όποια αποστολή τους ανατέθηκε.

348 ΜΤΑ, 1953-2017
RF-84G Thunderjet: Χρησιμοποιήθηκαν 4 αεροσκάφη ως αναγνωριστικά για τις ανάγκες της 348ΜΤΑ με την προσθήκη φωτομηχανών στις ακροπτερύγιες δεξαμενές. Συμπλήρωσε 1.600 ώρες πτήσης. Αποσύρθηκε το 1954-55.

RT-33A Shooting Star: Παραλήφθηκαν το 1954, συμπλήρωσαν 1.400 ώρες πτήσης. Αποσύρθηκαν το 1957.

RF-84F Thunderflash: Παραλήφθηκαν 24 αεροσκάφη το 1956, στην αρχή ήταν άβαφα και το 1971 βάφτηκαν με παραλλαγή τύπου βιετνάμ. Συμπλήρωσε 80.000 ώρες πτήσης σε 35 χρόνια υπηρεσίας. Αποσύρθηκε στις 29 Μαρτίου 1991.

RF-4E Phantom II: Παραλήφθηκαν 8 αεροσκάφη το 1978-79. Το 1993 παραλήφθηκαν 20 μεταχειρισμένα από Γερμανία. Συμπλήρωσε 98.000 ώρες πτήσης σε 39 χρόνια υπηρεσίας. Αποσύρθηκαν στις 5 Μαίου 2017.



Διαφορές ανάμεσα στα μεταχειρισμένα γερμανικά και τα αμερικάνικα RF-4E
  •   Τα γερμανικής προέλευσης RF-4E έχουν καλύτερη ορατότητα στο χώρο του κόκπιτ λόγω απουσίας ορισμένων οργάνων.
  •   Αρχικά δεν διέθεταν RWR ούτε τις απαραίτητες υποδοχές και καλωδιώσεις για να έχουν την ικανότητα να φέρουν πυραύλους AIM-9.
  •   Υστερούν στους κινητήρες καθώς φέρουν την παλαιότερη έκδοση J79-GE-17A που τα καθιστά ελαφρώς πιο δυσκίνητα στην εκτέλεση ορισμένων κλειστών ελιγμών, αφήνοντας παράλληλα εμφανές ίχνος καπνού σε σχέση με τα Phantom που φέρουν τους άκαπνους κινητήρες J79-GE-17C.
  •   Δεν διέθεταν slats ελιγμών στις πτέρυγες αλλά slats απλής και βασικής λειτουργίας, που εκτείνονταν μόνο κατά την απογείωση/προσγείωση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά / Επιδόσεις:

Πλήρωμα: 2
Κινητήρες: 2 General Electric J-79-GE-15 turbojet engines με μετάκαυση/ώση: 17.900 λίβρες
Εκπέτασμα Πτερύγων: 11,7μ
Μήκος: 19,1μ
Μέγιστη Ταχύτητα: 2,370 km/h ή 2.2 Mach
Επιχειρησιακή Οροφή: πάνω από 15.240μ ή 60.000 πόδια
Ακτίνα δράσης: 600ΝΜ

Φωτομηχανές  RF-4E

  Από τις πέντε διαφορετικού τύπου κάμερες που μπορούν να μεταφερθούν σίγουρα τις πιο εντυπωσιακές δυνατότητες έχει η κάμερα τύπου LOROP KS-127A, η οποία έχει τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών από ύψος 35.000 ποδιών και σε βάθος 35. Εκτός αυτής όμως, τα RF-4E χρησιμοποίησαν και αξιοποίησαν τέσσερις επιπλέον φωτομηχανές. Την KA-56E για αποστολές σε χαμηλά ύψη (από 200 ως 4.000 πόδια), την KS-87B για κατακόρυφες λήψεις, την KA-91B για πανοραμικές και το σύστημα αναγνώρισης υπέρυθρων AAD-5 IR, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέρα και νύχτα.
  1. KS-87B
  2. KA-56E
  3. KA-91B
  4. AAD-5 IR
  5. KS-127A LOROP
Φωτογραφία φρεγάτας τραβηγμένη με AAD-5 IR

  Για την δυνατότητα ηλεκτρονικής αναγνώρισης τα ελληνικά Recce Phantom προμηθεύτηκαν ατρακτίδια συλλογής και καταγραφής πληροφοριών ASTAC που τα αξιοποιεί από το 2003.
  Το σύστημα ASTAC χρησιμοποιούσε με μεγάλη επιτυχία μάλιστα η Γαλλική Πολεμική Αεροπορία.
Έχει τη δυνατότητα εντοπισμού και προσδιορισμού θέσης κάθε ηλεκτρονικής εκπομπής σε φάσμα συχνοτήτων 0.5-18 GHz, με ικανότητα κάλυψης περιοχής τουλάχιστον 160km2 όταν το αεροσκάφος πετά με υποηχητική ταχύτητα σε μεσαία ύψη.

Απόσυρση των RF-4E

  Η απόσυρση των αναγνωριστικών Phantom είχε αποφασιστεί και δρομολογηθεί από το 2012 με απόφαση της ηγεσίας της ΠΑ να μην εκτελείται εργοστασιακή επιθεώρηση-συντήρηση PDM (Periodic Depot Maintainance) στα αεροσκάφη που συμπλήρωναν τον προκαθορισμένο αριθμό ωρών. Όταν ένα αεροσκάφος συμπλήρωνε τις ώρες για επιθεώρηση, έβγαινε εκτός ενεργείας αντί να πάει στην ΕΑΒ.
  Το κόστος ανά ώρα πτήσης ενός δικινητήριου RF-4E έχει υπολογιστεί σε 16.230€, το υψηλότερο μεταξύ όλων των τύπων μαχητικών που διαθέτει στο οπλοστάσιο της η Πολεμική Αεροπορία.
  Ένας ακόμη λόγος ήταν το ναυάγιο της προμήθειας δύο νέων ψηφιακών φωτομηχανών τύπου KS-127 και την αναβάθμιση των υφισταμένων μετά το 1998 με ευθύνη της εταιρίας που ανέλαβε το σχετικό πρόγραμμα υπό την επίβλεψη της USAF.
Στις 5 Μαίου 2017, αναστέλλεται η λειτουργία της 348ΜΤΑ και τα RF-4E Phantom II αποσύρονται..

Αφιέρωμα για την απόσυρση των α/φων RF-4E
                                                                             © HAF

Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στους 12 πεσόντες αεροπόρους που θυσιάστηκαν φορώντας το έμβλημα της 348ΜΤΑ στο στήθος.














Το τέλος του φιλμ
1953-2017

πηγές:
https://www.haf.gr

Θερμές ευχαριστίες στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και τον Εκπρόσωπο Τύπου, Αντισμήναρχο (Ι) Τσιτούμη Ιωάννη για την πρόσκληση, τον Διοικητή της 348 ΜΤΑ Αντισμήναρχο (Ι) Παπαδημητρίου Δημήτριο για την παρουσίαση της ιστορίας της Μοίρας, τον Σμήναρχο (Ι) Μπουτουρίδη Εμμ.,τον Επισμηναγό (Ι) Λάμπρο Τόλια και όλη τη 348ΜΤΑ για την άψογη φιλοξενία.